Pet načina kako pomoći djetetu da bude mirnije na času

Primijenite ove metode kako bi vaše dijete bilo mirnije na času.

 Pet načina kako pomoći djetetu da bude mirnije na času

Djeca su nemirna, a čini se da su u ova izazovna vremena nemirnija nego ikad. Koncentracija im pada, vrpolje se na času, teško im je zadržati pažnju i motivisati ih. Sjedenje na mjestu čini se nemogućom misijom.

No, škola ima svoja pravila, a jedna od djetetovih dužnosti je da prati nastavu i izvršava svoje dužnosti. Opominjete, savjetujete i usmjeravate… Pitate se što još možete napraviti da poboljšate koncentraciju svoga mališana?

Pokušajte neke od ovih trikova:

Vježbajte svako jutro

Redovna tjelesna aktivnost može pomoći u smanjenju ponašanja poput ADHD-a. Zbog toga bavljenje kratkim, ali snažnim tjelesnim aktivnostima prije škole zapravo može pomoći djetetu da se više skoncentriše i manje vrpolji tokom školskog dana, pišu djecjaposla.com.

To može biti kratka šetnja, vrtnja obruča ili partija košarke. Sve dok aktivnost oslobađa energiju i podiže puls vašeg djeteta na nekoliko minuta, trebala bi pomagati.

Vještine opuštanja

Ponekad djeca znaju biti nemirna zato što osjećaju tjeskobu. Pokušajte zato s nekim vježbama opuštanja koje možete provoditi ili uvečer ili prije školskog dana.

Jedna od sjajnih metoda opuštanja je kvadratno disanje. U ovoj vježbi vizualizirate kvadrat i koristite svaku stranu kvadrata za disanje: udišite četiri sekunde, zadržite dah na četiri sekunde. Izdišite četiri sekunde, zadržite dah četiri sekunde. Disanje ovakvim tempom smiruje nervni sistem, što zauzvrat može pomoći vašem djetetu da se osjeća manje vrckavo.

Pauze za mozak

Takozvane moždane pauze izvrsna su strategija da se nemirnoj djeci pruži izlaz za njihovu energiju. Radi se o planiranim aktivnostima kretanja koje se mogu ubaciti na pola lekcije ili o zadacima motoričkih vještina tokom nastave koji pružaju brzu senzornu pauzu. Ne trebaju biti dugi, ali trebali bi uključiti kretanje kako bi nemirni učenici mogli potrošiti “višak” energije.

Za provođenje ove ideje potreban je učitelj voljan surađivati na ovakav način, no dobra je stvar što s jednom motoričkom vježbom ili moždanom pauzom može smiriti nekoliko energičnih učenika.

Vrteći predmeti

Kako uopće prevesti “fidget spinner”, igračku koja je prije nekoliko godina zaludila djecu? Takvi predmeti iako se čini da su tu da zabave djecu, ustvari poboljšavaju koncentraciju.

Prema Centrima za postizanje ravnoteže mozga, vrteći objekti postoje za razne vrste stimulacije: vizualnu, slušnu, taktilnu, pokretnu, okusnu ili mirisnu. Iz tog razloga, djeci će zapravo trebati nekoliko različitih predmeta koji koriste različita čula, kako bi ih se uspješno stimuliralo.

Kuglice za stres, ogrlice, pa čak i žvakaće gume mogu biti korisni predmeti, ovisno o situaciji.

Fleksibilno sjedenje

Za vrlo aktivnu djecu tradicionalan način sjedenja u školi može biti vrlo izazovan jer se osjećaju ograničeno. A upravo ta ograničenost potiče meškoljenje koje nikome nije od koristi. Fleksibilne mogućnosti sjedenja mogu pak pomoći u ublažavanju ovog problema.

Takvo sjedenje pruža djeci mogućnost izbora kako bi mogla odlučiti koja vrsta prostora za učenje im najbolje odgovara. Da bi fleksibilno sjedenje bilo najučinkovitije, djeca bi trebala imati najmanje tri različite mogućnosti kada je sjedenje u pitanju, a ti bi izbori trebali biti dostupni sve vrijeme, što znači da učenik može odabrati jednu opciju sjedenja u ponedjeljak, ali koristiti nešto drugo ako odluči kasnije u sedmici.

Neki od primjera koje preporučuju stručnjaci su: balans lopte, klimave stolice ili čak – stajanje uz stol.

Možda te i ovo zanima?