Veliki eksperiment zagrebačkih učitelja: Djeci mjesec dana nećemo davati domaću zadaću

24 zagrebačka prvačića krenula su u eksperiment koji u svom razredu provodi jedna od mnogih hrvatskih učiteljica koja smatra kako domaće zadaće imaju više negativnih nego pozitivnih aspekata.


Neja Markičević / CROPIX

Zadaće bez efekta

Najnovija istraživanja u svijetu porazna su za tu stoljetnu praksu: domaće su zadaće bez efekta i predstavljaju gubitak vremena za učitelje, roditelje i djecu. Inicijativu 30 dana bez zadaće prije nekoliko dana pokrenuo je na Facebooku Marko Ferek, predsjednik Buđenja, udruženja za razumijevanje ADHD-a, a dosad ju je počelo provoditi desetak učitelja širom Hrvatske. Pokret se polagano širi. Istovremeno u Španiji više od 12 hiljada škola sudjeluje u sličnom projektu, koji su ondje, pak, pokrenuli roditelji. Nekoliko desetaka hiljada malih Španaca također neće pisati zadaću, što će potrajati tokom cijelog mjeseca novembra.

Odlična iskustva

Već dvije sedmice  isti program bez domaće zadaće provodi i učiteljica Ksenija Dominković koja predaje kombiniranom razredu 3. i 4. razreda OŠ “Ivan Filipović” u Račinovcima, u Vukovarsko-srijemskoj županiji. U projekt 30 dana bez domaće zadaće uključila se prije dvije sedmice, potaknuta predavanjem Marka Fereka u Vukovaru.

Učenicima sam najavila mali eksperiment, što su prihvatili s oduševljenjem pa smo u provedbu krenuli odmah. Roditelji su također imali pozitivne reakcije jer su neki od njih smatrali da učenici imaju previše domaće zadaće. Dodatno sam ih potaknula time da će zadaću dobivati samo oni učenici koji ne budu marljivo radili na satu. U zadnje dvije sedmice atmosfera nam je na nastavi opuštenija jer nam sati ne započinju ispravljanjem zadaća i bilježenjem ko ih nije napisao, što nije bilo ugodno ni učenicima ni meni.

– Sate započinjemo ponavljanjem sadržaja i završavanjem odabranih zadataka koje nismo stigli riješiti prethodni sat i zatim prelazimo na novu nastavnu jedinicu, kaže Ksenija Dominković te dodaje kako s projektom nastavlja i dalje jer nije uočila da “nepisanje” domaće zadaće negativno utječe na znanje, sposobnosti i interes učenika.

(Jutarnji.hr)