– Ako postoji jedna stvar kojom mora da se odlikuje podsticajno okruženje za djecu, to je red. U onoj mjeri u kojoj odrasla osoba održava ili ne održava taj red, rad će biti uspješan ili jalov, govorila je Maria Montessori.
Praktična pravila za nastavnike:
1. Pomno brinite da okruženje bude savršeno čisto, uredno i organizovano.
2. Uljepšajte ga bojama, a ako je potrebno i šivenjem.
3. Podučavajte upotrebi predmeta; pokazujte praktične vještine – smirenim, tačnim i gracioznim pokretima kako bi djeca mogla da ih ponove.
4. Stavite dijete u podsticajno okruženje i onda se povucite.
5. Neprestano posmatrajte djecu kako ne biste propustili da primijetite da nekom treba pomoći.
6. Požurite kada ste pozvani.
7. Slušajte djecu i reagujte na njihova obraćanja.
8. Ne prekidajte ih u radu.
9. Uvažavajte djecu i nikada ne ispravljajte one koji griješe (učite učenje, a ne ispravljanje).
10. Poštujte one koji se odmaraju i posmatraju druge kako rade, ne uznemiravajte ih niti primoravajte na posao.
11. Budite neumorni u nuđenju rada onima koji ga odbijaju i u podučavanju onih koji još nisu naučili i koji i dalje prave greške.
12. Podstičite tihom budnoću, ljubavlju, prisustvom i nježnim glasom.
13. Neka oni kojima ste potrebni osjete vaše prisustvo, a za one kojima niste, budite neprimijetni.
14. Budite nevidljivi za one koji su sopstvenim trudom završili posao i koji pružaju nadahnuće.