Sposobnost da zatražite i dobijete pažnju svojih učenika iznimno je bitna. Ona je važna zbog toga što štedi dragocjeno vrijeme za učenje te poboljšava slušanje i uspješnost.


Ona vam omogućuje da svojim učenicima dajete upute te da znate da će ih oni poslušati i razumjeti, piše Školski portal.

To je također znak dobro vođene učionice.

Dobra je vijest da to nije teško naučiti.

Nije teško razviti naviku kojom ćete pridobiti pozornost svojih učenika u samo sekundu ili dvije. To čak može biti zabavno.

1. KORAK

OBJASNITE ZAŠTO. Dobra je vježba da objasnite zašto je ono što tražite od svojih učenika važno i vrijedno vježbanja – u svim područjima upravljanja razredom.

To je ključan korak u motiviranju učenika da ne samo prihvate vaša očekivanja već i da se slože s time da na taj način učionica postaje ugodnije mjesto.

Ovo naglašava važnost prenošenja vaših lekcija, ali i bilo čega ostaloga čemu želite poučiti svoje učenike.

 2. KORAK

ODABERITE ZNAK. Mnogi učitelji vole zviždaljke, zvona i druge umjetne zvukove kako bi privukli učeničku pozornost.

Iako to može dobro funkcionirati, vaš je glas bolji izbor, jer će učenici na taj način razviti naviku pozornog slušanja vaših predavanja.

To će razviti naviku dosljednog praćenja vaših uputa.

To je čin poštovanja koji će utjecati na to da vas vide kao vođu učionice. Preporučujem da jednostavno upitate: „Mogu li dobiti vašu pozornost?”

 3. KORAK

OČEKUJTE NEPOSREDAN ODGOVOR. Učitelji najviše griješe kad učenicima daju više vremena za odgovor nego što im je potrebno. To je ključno.

Niste li jasni pri oblikovanju pitanja ili upute, vaši će učenici produljivati vrijeme reagiranja.

Kao rezultat toga čekat ćete sve dulje da pridobijete njihovu pozornost, sve dok se u jednom trenutku oni time više uopće neće opterećivati.

Ako očekujete od svojih učenika da vas promatraju i slušaju dok god govorite, nikad nećete morati čekati i rjeđe ćete ponavljati isto gradivo.

 4. KORAK

ZORNO POKAŽITE. Vaši učenici moraju shvatiti što točno znači pozorno slušati. Stoga, sjednite za učenički stol i pravite se da radite samostalno ili u skupini.

Možda isprobati i druge scenarije. Neka jedan učenik glumi učitelja dok vi radite na nekoj aktivnosti. Na njegov znak prestanite s onime što radite, okrenite se prema njemu i mirno ga slušajte.

Time postavljate svoja očekivanja i stoga biste trebali precizno pokazati što želite. Također, primjerom možete pokazati i koje se stvari ne bi trebale raditi.

5. KORAK

UČINITE VJEŽBANJE ZABAVNIM. Vježbanje rutina uz dašak zabave uvijek će poboljšati zanimanje učenika.

Ako svojim učenicima dopustite da kažu nešto smiješno dok se pretvaraju da rade u skupinama učenje će biti brže, dublje i dugotrajnije.

Dopustite učenicima da pričaju 30 sekundi i zatim zatražite njihovu pozornost. Vježbajte tako dugo dok ne budu mirni, tihi i gledaju u vas za manje od dvije sekunde.

Najbolje je da što brže uvedete ovu rutinu.

Dopustite svojim učenicima da rade na svojim grupnim projektima, skupljaju materijale ili bilo što drugo zbog čega moraju ustati s mjesta i kretati se uokolo ili međusobno pričati.

Pričekajte pet minuta i zatim dajte znak.

Ako ne reagiraju odmah upravo onako kako ste ih naučili, tad još jednom s njima vježbajte istu rutinu. Pokažite im da zaista mislite ono što kažete.

Utvrđivanje ove rutine važno je zbog toga što olakšava sve ostalo i utječe na toliko područja učenja i upravljanja učionicom.

(Školski.ba)