U porodicama u kojima se bar tri puta sedmično ruča zajedno, rastu zdravija deca. To su rezultati istraživanja koja su objavljena u međunarodnom medicinskom časopisu Pediatrics. Ovim podacima se može vjerovati: u istraživanju je učestvovalo više od 180.000 djece!

Nažalost, za većinu porodica danas je realan problem okupljanje na ručku ili večeri – odrasli rade, djeca su zauzeta školskim i raznim vanškolskim aktivnostima… Međutim, ima bar pet ubjedljivih razloga da nastojite što češće da objedujete zajedno.

1. Porodični objedi su preventiva za višak kilograma!

Tri ili više porodičnih objeda sedmično (podrazumijeva se da je bar jedan roditelj prisutan za stolom i da se jelo sprema u domaćim uslovima) za 12% smanjuju vjerovatnoću da se kod djece pojavi višak kilograma.

2.Porodični objedi uče djecu da se zdravo hrane!

Navike o jelu koje se formiraju u djetinjstvu, po pravilu važe za cijeli život. Djeca iz porodica koje drže do zajedničkog objedovanja, 20% rjeđe biraju nezdravu hranu. Naučite djecu da uživaju u zdravoj hrani i da ne podliježu napadnoj zavodljivosti brze nezdrave hrane.

3. Porodični objedi sprječavaju pojavu poremećaja u ishrani!

Kod djece i tinejdžera koji su bar tri puta sedmično jeli s porodicom za svojim trpezarijskim stolom, 35% rjeđe se javljaju anoreksija, bulimija i drugi poremećaji u ishrani.

4.Porodični objedi doprinose socio-emocionalnom zdravlju djece i odraslih!

Sposobnost da se razumiju tuđa ojsećanja, ispolji saosjećanje, upravlja svojim emocijama i formira pozitivan odnos prema vršnjacima i starijima naziva se socio-emocionalno zdravlje. Djeca kod koje je socijalno- emocionalno zdravlje na visokom nivou lakše se prilagođavaju u školskoj sredini i bolje uče – dokazala su brojna i ozbiljna istraživanja. Pogodite koja to djeca imaju viši stepen socio-emocionalnoog zdravlja? Tačno, djeca odgojena u porodicama u kojima se praktikuje zajedničko objedovanje, uz koje ide razgovor o tome kako je prošao dan, šta ima novo…

5. Porodični objedi pomažu djeci da se izbore s virtuelnim nasiljem!

Svaki peti tinejdžer suočen je s virtuelnim zastrašivanjem ili proganjanjem, usljed čega može pasti u depresiju, početi pušiti, uzimati alkohol i psihoaktivne supstance, te postati žrtva kriminala. Roditelji mogu da pomognu: prema istraživanju objavljenom 2014. u JAMA Pediatrics, tinejdžeri koji regularno objeduju s porodicom bolje se nose sa sajber-maltretiranjem, u daleko manjoj mjeri posežu za psihoaktivnim supstancama, i imaju manje problema u pogledu psihičkog zdravlja, čak i ako se u realnom životu suočavaju s maltretiranjem i neprijatnostima.

Evo nekoliko provjerenih načina da priredite zajedničko porodično objedovanje čak i poslije teškog i haotičnog dana.

Zamrzavajte hranu! Kad spremate ručak, spremite duplu mjeru pa polovinu zaledite. Ako znate da je npr. svaki četvrtak ludnica, a utorak rasterećeniji – gledajte da utorkom idete u nabavku i spremite duplu mjeru, te da u četvrtak mirno sjednete i svi zajedno jedete polovinu koju ste u utorak zamrznuli.

Koristite multikuker! Stavite unutra sve sastojke i podesite tajmer da jelo bude spremno kad dođete kući.

Koristite suđe za jednokratnu upotrebu! Ako ste zaista veoma zauzeti, nemojte izbjegavati da se poslužite tanjirima, čašama, priborom za jednokratnu upotrebu u svojoj kući. Jedan od razloga zašto posežemo za brzom hranom jeste to što nema posla oko pranja suđaudova. No bolje vam je jesti zdravo, u kući pripremljeno jelo iz plastičnog tanjira nego kupovati brzu hranu.

(Detinjarije.com)