WHO: Pandemija koronavirusa uzrokovala je najgoru krizu u obrazovanju ikada

"Sada je vrijeme za akciju. Ne možemo dopustiti da pandemija djeci oduzme obrazovanje i razvoj."


Foto: Envato
Foto: Envato

Škole bi trebale ostati otvorene što je duže moguće sa odgovarajućim javnim zdravstvenim i socijalnim mjerama, a vlade bi trebale koristiti ljetne mjesece za provođenje mjera koje štite školovanje u učionicama u narednoj školskoj godini, rekao je direktor Svjetske zdravstvene organizacije (WHO) za Evropu Hans Kluge na današnjoj virutalnoj konferenciji posvećenoj uticaju pandemije na obrazovanje djece.

– Ljetni mjeseci pružaju dragocjenu priliku vladama da uspostave ispravan niz mjera koje će pomoći u smanjenju stope zaraze i izbjegavanju pribjegavanja zatvaranju škola, koje, kao što smo vidjeli, imaju toliko štetan učinak na obrazovanje, socijalna i mentalna dobrobit naše djece i mladih, rekao je Hans Kluge.

– Širenje novih varijanti, zajedno sa prisustvom džepova necijepljenih ljudi u školskim uslovima, znači da nema vremena za gubljenje. Sada je vrijeme za akciju. Ne možemo dopustiti da pandemija djeci oduzme obrazovanje i razvoj. Ovo je najgora kriza u obrazovanju ikada, rekao je on.

Na konferenciji je također govorila regionalna direktorica UNICEF-a za Evropu i centralnu Aziju Afshan Khan, koja je rekla da je uprkos tome što većina zemalja ima model učenje na daljinu, ne postojanje nastave u učionicama predstavljaju izazov za djecu. To se posebno odnosi na ranjivu i marginalizovanu djecu.

– U proteklih godinu dana roditelji, njegovatelji i djeca pokušali su se prilagoditi svom ‘novom’ okruženju za učenje, ali ne možemo riskirati da imamo još jednu godinu prekida, rekla je Khan.

Kazala je da je neophodno da donosioci odluka sarađuju tokom ljeta kako bismo osigurali da se djeca mogu sigurno vratiti u školu i sustići ono što su propustili.

– Moramo se izvući iz krize u obrazovanju i zdravstvu uzrokovane COVID-19 sa fleksibilnijim modelima obrazovanja i slijediti ambiciozne ciljeve kako bismo oporavili obrazovanje i transformisali ga tako da svaki učenik bolje uči, ima bolje socijalne i emocionalne vještine, bolje zdravlje i dobrobit, kazala je Khan.