• 22.10.2020.

Zašto su društvene igre korisne za djecu?

Činjenica je da učestalo igranje društvenih igara može povoljno uticati na kognitivni razvoj djeteta i brzinu zaključivanja.

 Zašto su društvene igre korisne za djecu?

Svako dijete se barem jednom u životu susrelo s društvenim igrama. Bio to klasični „Čovječe, ne ljuti se” ili neka novija, mnogo kompleksnija igra, činjenica je da učestalo igranje društvenih igara može povoljno utjecati na kognitivni razvoj djeteta i brzinu zaključivanja.

Društvene igre za djecu su zabava za cijelu porodicu. Čovječe ne ljuti se, Monopol, tombola i slično, osim zabave predstavljaju i veliku korist za dijete.

1. Razvoj kritičkog mišljenja
Kako dijete raste, tako se razvija njegovo mišljenje i pogled na svijet. U tom razvoju društvene igre i te kako mogu biti od koristi, što u posljednje vrijeme naglašavaju i mnogi stručnjaci. Kada se dijete za vrijeme igre nađe pred nekim problemom, pokušat će da ga riješi. U početku će mu u tome pomoći suigrači, a s vremenom mu takve situacije neće predstavljati prepreku. Stručnjaci kažu da upravo ovakve situacije uče dijete kako i u stvarnom životu racionalno rješavati potencijalne probleme, dok neki čak kažu kako društvene igre (pod uslovom da se igraju od rane dobi), pomažu i povećavanju djetetov koeficijent inteligencije.

2. Samostalnost
Ako se radi o igri u kojoj svaki igrač djeluje samostalno, dijete će naučiti kako za svoje poteze u igri ne treba nikome od uključenih dati opravdanje – zašto se odlučilo baš na taj potez? Također će shvatiti kako ostali nisu tu kako bi mu dali savjet, te će neke situacije morati samo da riješi. Ovo, dakako, može biti vrijedna lekcija o samostalnom suočavanju s problemima s kojima će dijete jednoga dana biti suočeno.

3. Timski rad

Ako odaberete igru u kojoj se suigrači grupišu u timove, dijete će shvatiti važnost međusobne saradnje, ali i stvaranja kompromisa. Ako žele da postignu cilj (u ovom slučaju pobjedu), djeca će kroz igru shvatiti da je saradnja s ostalim članovima tima često jedini put do toga.

 

4. Pobjeđivanje – da li je zaista važno?

I dok se maloj djeci (do otprilike četvrte godine) često popušta kada je o društvenim igrama riječ, nakon navršene pete godine života pomalo ih treba naviknuti kako konstantno pobjeđivanje, u stvarnom životu, jednostavno – nije moguće. Naravno, ovakve promjene u igri ne bi trebalo uvesti naglo, a s djetetom bi nakon poraza trebalo popričati o tome kako se osjeća. Jednom kada vaše dijete zaista shvati kako je poraz sastavni dio igre, te da cilj ovakvih igara nije uvijek pobjeda, počet će da prihvata i „poraze“ u stvarnom životu, te da se stvari ne mogu uvijek odvijati onako kako želimo. Društvene igre su odličan način da dijete nauči da pobjeđuje i da gubi. Dijete treba naučiti da čak iako gubi, ne treba da odustaje, jer igra još nije gotova.

5. Čitanje

Tokom igranja društvenih igara, često se pojavljuju natpisi na karticama ili na površini na kojoj se igra odvija. Kada dijete nekoliko puta vidi istu riječ, a suigrači mu je pročitaju, velike su šanse da počne da prepoznaje i povezuje slova u cjelinu, a onda i da čita (može biti od velike koristi za djecu koja se spremaju za školu). Ista je stvar i s brojevima, koje sadrži većina društvenih igara.