• 22.10.2020.

Tri razloga zašto je roditeljima bolje da ne rade zadaću sa svojom djecom

Učestvovanje roditelja u nastavnom procesu utječe na ocjene i naučnici su otkrili da je pomoć roditelja beskorisna tokom osnovne škole i negativno utječe na rezultate testova u srednjoj školi.

 Tri razloga zašto je roditeljima bolje da ne rade zadaću sa svojom djecom

Mnogi roditelji vjeruju da će njihovo dijete loše učiti ako ne kontrolišu postupak obavljanja domaćih zadataka. No, istraživači sa Univerziteta Texas u Austinu i Dukeu dokazali su suprotno. Oni su prikupljali podatke o tome kako sudjelovanje roditelja u nastavnom procesu utječe na ocjene i otkrili su da je pomoć roditelja beskorisna tokom osnovne škole i negativno utječe na rezultate ispita u srednjoj školi.

Postoji mnoštvo prednosti i mana zašto bi roditelji trebali raditi domaću zadaću sa svojom djecom, ali i zašto ne. Navodima tri glavna negativna razloga.

1. Dijete gubi motivaciju za učenje.

Prema rezultatima ovog istraživanja, što su roditelji više uključeni u rad domaće zadaće sa svojom djecom, to će dijete manje željeti naučiti. Djeca čiji roditelji sjede pored njih i govore im šta da rade, kontrolirajući svaki korak, pa čak i radeći domaće zadatke za njih, imaju najnižu motivaciju. Međutim, školarci čiji ih roditelji ne “pritišću” imaju veću želju naučiti nešto novo.

Kao roditelj, pokušajte popustiti i pomozite samo ako vaše dijete to traži. U ovom biste slučaju trebali djetetu objasniti ono što nije razumjelo, ali ne biste trebali raditi zadatak umjesto njega. Ako vaše dijete ne može podnijeti domaću zadaću, psihologinja Ljudmila Petranovskaja preporučuje “pridruživanje” njihovim osjećajima: priznajte da je u pravu što ne želi prepisivati ​​taj dosadni odlomak ili pisati isto slovo 10 redaka u nizu. Nakon toga, naučite ih “progutati žabu” što znači nositi se s teškim i neugodnim situacijama, dijeleći vlastiti način ispunjavanja neželjenih zadataka.

2. Ne uče biti odgovorni.

Tjerajući svoje dijete da radi domaću zadaću, kontrolišete postupak i kažnjavate ga zbog loših ocjena, te preuzimate njegovu odgovornost za učenje, što znači da sav teret uklanjate s djeteta. Stoga, sve dok ste tamo i kontrolirate ih, dijete neće preuzeti odgovornost.

Prema Ljudmili Petranovskoj, odgoj djeteta pomoću “mrkve na štapiću” ne čini im uslugu jer to može utjecati na njihovu percepciju stvari u njihovom odraslom životu. Kazna i pohvale trebaju biti prisutni kako bi osoba znala između čega birati. Neka se posljedice dogode. “Jeste li zaboravili da je učitelj rekao da nacrta sliku? Znači da ćete to morati učiniti umjesto da igrate kompjuterske igre. Niste li napravili domaću zadaću? Objasnite to svom učitelju sami.” Sposobnost da budete odgovorni za svoje postupke i da na odgovarajući način rasporedite svoju pažnju i vrijeme u budućnost važnija je od sposobnosti jasnog izvršavanja tuđih zadataka.

3. Kvari se odnos roditelja i djece.

Umjesto da kontrolišu svaki zadatak, psiholozi preporučuju izgradnju odnosa povjerenja sa svojim djetetom i provođenje više vremena zajedno. Čitajte naglas, razgovarajte o stvarima koje se događaju u nauci i u svijetu i pronađite nove zanimljive stvari koje ćete raditi zajedno.

Ako niste spremni prihvatiti bilo koju ocjenu, osim 5, zapitajte se zašto tako jako osjećate zbog toga. Djeca se ne osjećaju voljeno u
porodicama u kojima loša ocjena može u potpunosti promijeniti način na koji se prema njima postupa. Psiholozi kažu da je učenje lični zadatak svakog djeteta, dok je lični zadatak roditelja bezuvjetno voljeti svoje dijete. Ljubav je važnija od ocjena, zar ne?