Riznica znanja: Kako lakše naučiti množenje?

U osnovnoj školi mnogo djece i roditelja muči jedno pitanje - kako naučiti tablicu množenja tako da je dijete pamti i razumije. Postoje glavni problemi, ali i olakšice za njihovo rješavanje.


Prema programima treninga, proučavanje tablice množenja gotovo je u potpunosti preneseno na obitelj. Kao dio školskih sati, za to jednostavno nema vremena.

Nije dovoljno samo učiti tablicu, važno je ne zaboraviti naučeno

Nažalost, mala djeca imaju tendenciju da brzo zaborave obrazovne podatke. Tablica množenja najpopularniji je matematički alat za proračun. Ali praksa pokazuje da, i pored činjenice da se učenici upoznaju sa tablicom množenja već u 2. razredu i stalno je koriste, mnogi učenici je ne mogu u potpunosti naučiti.

Šta to pravi dva osnovna problema pri učenju množenja i kako se taj proces može olakšati?

Djeca ne razumiju značenje akcije množenja

Zbog toga griješe u zadacima, pa ih ne mogu brzo računati. S jedne strane, značenje tablice je jednostavno – zbrajanje identičnih brojeva. S druge strane, ovo je za dijete vrlo težak koncept. Stoga se prvo morate igrati s djetetom.

Dajte mu primjere:

100+100+100+100+100 =

2+2+2+2+2+2+2+2+2 =

Možete čak i s velikim brojevima: 1000 + 1000 + 1000 + 1000
Pokušajte im objasniti na šaljiv način, npr.” Matematičari su vrlo lijeni ljudi. Uvijek sve pojednostavljuju i smanjuju. Stoga su, umjesto da pišu tako dugo, smanjili primjer, a pokazalo se „uzeli su 100 puta 4 puta“, „2 uzeli 9 puta“, „50 uzeli 5 puta“, a zatim pokušajte objasniti i znak množenja: “Pisanje je također dugo, pa je pisanje dodatno pojednostavljeno, pa između brojeva umjesto toga stave tačku koju su nazvali – množenje.

Igrajte se s djetetom. Primjere napišite dodavanjem s jedne strane, s druge strane znakom množenja.

Djeca zaboravljaju primjere naučenih tablica množenja.

Prema studijama njemačkog naučnika Heinricha Ebbinghausa, 60% novih informacija se zaboravlja u prvih sat vremena. Da biste to spriječili, važno je znati, bez obzira na metode kojima podučavate, “ponavljanje je majka znanja” i ono ne čini informacije ništa manje vrijednima.

Henry je tome posvetio svoj život i otkrio je kako je optimalno ponavljanje sljedeće:

  • prvo ponavljanje – odmah nakon čitanja;
  • drugo ponavljanje – 20 minuta nakon prvog ponavljanja;
  • treće ponavljanje – 8 sati nakon drugog;
  • četvrto ponavljanje –  24 sata nakon trećeg.

Obavezno napravite 4 ponavljanja u navedenim intervalima sa svakim naučenim blokom tablice. Tada će je dijete zauvijek pamtiti.