Na adresu UNDP-a stigle su 34 prijave iz cijele BiH, a učenici čiji projekti su ušli u uži krug natječaja i koji su prezentirali svoje radove su: OŠ ”Branko Radičević” iz Banje Luke, OŠ ”Harmani 1” iz Bihaća, OŠ ”Zalik” i ”Marin Držić” iz Mostara, JU ”Gimnazija Obala” iz Sarajeva, JU MSŠ ”Bužim” iz Bužima, JU SŠC ”Nikola Tesla” iz Broda i ”Gimnazija Gradiška” iz Gradiške.
Žiri je najboljima proglasio projekte učenika OŠ ”Branko Radičević” iz Banje Luke i JU ”Gimnazija Gradiška” iz Gradiške koji su za ideju, rad i zalaganje nagrađeni vrijednim nagradama.
– Drago nam je što smo pobijedili u ovom natječaju i što smo pokazali svoju ideju i pokušali podići svijest kod ljudi. Čitav tim je radio naporno kako bi od jedne obične ideje napravili nešto što je pobijedilo na ovom natječaju i sretni smo zbog prilike koju smo iskoristili, kazao je Dejan Vukadinović, učenik OŠ ”Branko Radičević” iz Banja Luke.
Ovom prilikom, predstavnica UNDP-a Asja Herenda se zahvalila učenicima i predstavnicima škola na učešću, te je istakla da su učenici kroz projekte pokazali inovativnost i kreativnost koja se može primjenjivati u svakodnevnom životu.
– Izuzetno mi je drago vidjeti da je veliki broj mladih ljudi zainteresovan za teme koje se tiču njihove budućnosti. Edukacija i promocija energetske efikasnosti i obnovljivih izvora energije veoma je važna, naročito za mlade osobe, kako bi se doprinijelo pozitivnim promjenama u ponašanju, efikasnijoj potrošnji i korištenju obnovljivih izvora energije. Sve to rezultira zaštitom okoliša, uštedi i ekonomskom razvoju BiH, te ljepšoj budućnosti za sve nas, kazala je Herenda.
Nagradni natječaj ”Lajk za naučnu ekipu” realiziran je u okviru petogodišnjeg projekta ”Zeleni ekonomski razvoj” koji u BiH implementira Razvojni program Ujedinjenih nacija UNDP u saradnji sa Švedskom ambasadom u BiH, Fondom za zaštitu okoliša FBiH i Fondom za zaštitu životne sredine i energetsku efikasnost RS. Projekat ima za cilj kreirati povoljno okruženje za investiranje u infrastrukturne projekte i poboljšanje energetske efikasnosti uz kreiranje “zelenih radnih mjesta”.
– Učešćem u ovom natječaju željeli smo samo da unaprijedimo svijet koji imamo i da se više pažnje obrati na uštedu električne energije. Mislim da je tema našeg projekta skladištenje elekrične energije u vidu vodonika zapostavljena i inače je osjetljiva pa smo se na to i bazirali, rekao je učenik Mihailo Prpoš iz ”Gimnazije Gradiška”.
Na održanoj ceremoniji predstavljeni su rezultati projekta, te je rečeno da su u protekle dvije godine izvršene obuke za energetske profesionalce u BiH i da je implementiran sistem praćenja potrošnje u preko 1500 javnih objekata sa ciljem institucionalizacije energetskog menadžmenta.
Realizirani su infrastrukturni radovi poboljšanja energetske efikasnosti na 42 javna objekta u BiH, čija je ukupna vrijednosti iznosila preko 5 miliona KM. Kroz navedene infrastrukturne radove u Federaciji BiH ušteđeno je više od 6.500.000 kWh na godišnjem nivou i kumulativno je smanjena emisija CO2 za 2800 t godišnje.
U sklopu projekta ”Zeleni ekonomski razvoj” sprovela se kampanja ”Lajk za pametnu energiju” kako bi se doprinijelo boljem razumijevanju energetske efikasnosti kod djece i mladih. Glavni junak kampanje profesor Atom upriličio je u brojnim gradovima širom Bosne i Hercegovine edukativno-zabavne događaje i kreativne radionice u osnovnim školama. Na realiziranim događajima dijelio je mališanima svoje znanje o energetskoj efikasnosti i korisne savjete o različitim načinima pametne upotrebe energije u svakodnevnom životu. Kroz kviz znanja najmlađe učesnike je nagradio zanimljivim poklonima i edukativnim brošurama.
Ostali partneri projekta ”Zeleni ekonomski razvoj” su Unsko-sanski kanton, Srednjobosanski kanton, Tuzlanski kanton, Zapadnohercegovački kanton, Kanton 10, Sarajevski kanton i Ministarstvo prosvjete i kulture RS.
(Školski.ba)