NEOČEKIVANO

Ako ispravno provedete ovu ideju, ona nikada ne podbacuje. Predstavite razredu nešto što nisu očekivali, ali im nemojte dati objašnjenje. Djeca su prirodno znatiželjna i bit će očajna u svom pokušaju da saznaju zašto ste drugačije rasporedili učionicu, postavili neku čudnu opremu u razred ili ušetali u učionicu unatrag. To vraća moć u vaše ruke: „Objasnit ću sve čim prestanete pričati“.

ZADACI IZ KOVERTE

Iznenađujuće je koliko znatiželje možete potaknuti običnom kovertom na kojoj stoji: „Upute za misiju“ ili „Top secret“. Taj jednostavan način je idealan za prezentiranje nekoliko brzih aktivnosti poput vježbi rangiranja ili razvrstavanja, kvizova ili čak i složenijih aktivnosti poput „potrage za blagom“. Jednostavno predajte svakom učeniku zapečaćenu kovertu koja sadrži upute za određenu aktivnost i resurse: „Reći ću vam za što je ovo čim sjednete i utišate se“.

NAPRAVITE BUKU

Sviranje muzičkog instrumenta poput tambure, gitare, zvona neagresivan je, ali vrlo jasan signal koji daje do znanja da tražite pažnju. Možete razmisliti o tome da povežete zvuk s određenom aktivnošću tako da imate različite signale/zvukove za različite stvari poput sjedenja na podu (za mlađe učenike), odlaganje olovaka, pospremanje radnog mjesta, svrstavanja u red itd.

‘SIDRIŠTE’

To može biti bilo šta poput lokacije ili muzičkihih dijelova, položaja tijela ili ludih šešira. Evo primjera kako možete koristiti lokacijsko sidrište da biste privukli pažnju učenika kada im želite nešto reći: zalijepite komad papira na pod da biste označili određenu lokaciju u učionici i recite učenicima da ćete im, kad god stanete na taj papir, reći nešto vrlo važno. Vježbajte sporim i namjernim hodom do papira sve dok učenici ne usvoje naviku međusobnog stišavanja kad vide da mu se približavate. Prvi put kad koristite “sidrište”, nemojte zaboraviti da im ono što ćete im reći mora biti korisno – na primjer: „Zbog toga što ste tako dobro radili dopustit ću vam…” (ubacite nagradu po svom zboru).

ISKORISTITE RAZREDNE ‘KOLOVOĐE’

Često upravo učenici kojima je najteže upravljati u školi imaju potencijal za vodstvo. Iskoristite to u svoju prednost i pokušajte ih pridobiti na svoju stranu tako da im, na primjer, dodijelite odgovornost za stišavanje drugih učenika. Možete ih pitati prije početka lekcije žele li prihvatiti taj zadatak.

Dodjeljivanje učenicima neke dužnosti je pozitivna strategija, ali uvijek se osigurajte da im dajete jasne upute o tome šta njihov posao podrazumijeva. Bilo bi kontraproduktivno kad biste dodijelili određenu odgovornost nekom učeniku i tada ga morali prozivati zato što je napravio nešto pogrešno (poput udaranja nekog tko priča na času).

(Školskiportal.hr)