Kao pedijatrijski terapeut i autorica knjige “Virtualno dijete” (Virtual child), Cris Rowan pozvala je roditelje, nastavnike i nadležne institucije da zabrane upotrebu prenosivih tehničkih uređaja do dvanaeste godine. U prilog tome, Rowan je navela 10 argumenata utemeljenih na naučnim istraživanjima.

1. Utjecaj na razvoj mozga

Do napunjene druge godine života, mozak djeteta utrostručuje svoju veličinu i nastavlja se neprekidno razvijati do 21. godine. Rani razvoj mozga uslovljen je poticajima iz okruženja ili njihovim nedostatkom. Pretjerana izloženost tehnološkim uređajima (telefoni, internet, iPadi, televizija) negativno utječe na funkcionisanje mozga i izaziva nedostatak pažnje, usporen razvoj kognitivnih sposobnosti, otežano učenje, povećanu impulzivnost i smanjenu sposobnost samokontrole (napade bijesa).

2. Usporen razvoj

Upotreba tehnologije ograničava kretanje i vodi usporenom razvoju. Svako treće dijete danas polazi u školu sa zaostatkom u razvoju, što se loše odražava na opismenjavanje i akademsko postignuće. Tjelesna aktivnost poboljšava pažnju i sposobnost učenja. Korištenje tehnologije prije 12. godine je od presudnog utjecaja na razvoj djeteta i njegovu sposobnost za učenje.

3. Epidemija pretilosti

Gledanje televizije i igranje video igrica povezano je s pretilošću kod djece. Djeca kojoj je dozvoljeno da gledaju televiziju ili igraju igrice u svojoj sobi, 30 posto češće imaju prekomjernu tjelesnu težinu, a trećina pretile djece dobije dijabetes. Također su izložena povećanom riziku od srčanih bolesti koje skraćuju život. Zbog pretilosti, generacija rođena u 21. stoljeću možda će biti prva u kojoj mnoga djeca neće nadživjeti svoje roditelje.

4. Nedostatak sna

Tri četvrtine roditelja dopuštaju djeci upotrebu tehnologije u dječijim sobama, a 60 posto njih nema uvid u to kako i koliko djeca koriste tehnologiju. Usljed toga, u tri četvrtine slučajeva djeci od 9-10 godina nedostaje sna u tolikoj mjeri da se to odražava na njihove ocjene u školi.

5. Mentalne bolesti

Pretjerana upotreba tehnologije dovodi se u vezu s porastom depresije i anksioznosti kod djece, sindromom poremećaja pažnje, teškoćama s vezivanjem, autizmom, bipolarnim poremećajem i drugim problemima u ponašanju. Svako šesto dijete u Kanadi ima dijagnozu mentalnog poremećaja, a mnoga od njih su na opasnim lijekovima.

6. Agresivnost

Nasilje u medijima dovodi do nasilja među djecom. Mala djeca sve više su izložena prikazima fizičkog i seksualnog nasilja u medijima. Igrica “Grand Theft Auto V” prikazuje eksplicitni seks, ubojstva, silovanja, zlostavljanje i sakaćenje, a to čine i mnogi filmovi i emisije.

7. Digitalna demencija

Zbog toga što utječu na mozak da “podsjeća” živčane puteve koji vode u čeoni korteks, brzi medijski sadržaji doprinose poremećaju pažnje, lošijoj koncentraciji i otežanom pamćenju.

8. Ovisnost

Kako se roditelji sve više vezuju za tehnologiju, tako se i sve više udaljavaju od svoje djece. U nedostatku vezanosti za roditelje, djeca se okreću tehnološkim spravama i postaju ovisnici. Svako jedanaesto dijete u dobi između 8 i 18 godina je ovisno o tehnologiji.

9. Zračenje

U maju 2011. godine Svjetska zdravstvena organizacija označila je mobilne telefone i ostale bežične elektronske sprave kao “potencijalno kancerogene” (rizik kategorije 2B). Djeca su osjetljivija na ove rizike jer se njihovi mozgovi i imunološki sistemi još razvijaju. U međuvremenu su se pojavile preporuke da se kategorija rizika preinači u 2A, što znači “vjerojatno kancerogeno”.

10. Neodrživost

Način na koji današnja djeca odrastaju i obrazuju se uz tehnologiju više nije moguće održati. Djeca su naša budućnost, ali nema budućnosti za djecu koja pretjerano koriste tehnologiju. Potreban je zajednički trud da se smanji količina tehnologije u dječjim životima.

(Roditelji.hr)