Maria Montessori: 14 praktičnih pravila za nastavnike

Maria Montessori je talijanska pedagoginja, liječnica i tvorac pedagoške metode Montessori. Uvijek je isticala važnost okruženja za djecu tokom perioda “upijajućeg uma”. Ostavila je veoma jasna pravila o tome kako treba da izgleda radno okruženje i kakva treba da bude uloga odrasle osobe koja vodi rad.


– Ako postoji jedna stvar kojom mora da se odlikuje podsticajno okruženje za djecu, to je red. U onoj mjeri u kojoj odrasla osoba održava ili ne održava taj red, rad će biti uspješan ili jalov, govorila je Maria Montessori.

Praktična pravila za nastavnike:

1. Pomno brinite da okruženje bude savršeno čisto, uredno i organizovano.

2. Uljepšajte ga bojama, a ako je potrebno i šivenjem.

3. Podučavajte upotrebi predmeta; pokazujte praktične vještine – smirenim, tačnim i gracioznim pokretima kako bi djeca mogla da ih ponove.

4. Stavite dijete u podsticajno okruženje i onda se povucite.

5. Neprestano posmatrajte djecu kako ne biste propustili da primijetite da nekom treba pomoći.

6. Požurite kada ste pozvani.

7. Slušajte djecu i reagujte na njihova obraćanja.

8. Ne prekidajte ih u radu.

9. Uvažavajte djecu i nikada ne ispravljajte one koji griješe (učite učenje, a ne ispravljanje).

10. Poštujte one koji se odmaraju i posmatraju druge kako rade, ne uznemiravajte ih niti primoravajte na posao.

11. Budite neumorni u nuđenju rada onima koji ga odbijaju i u podučavanju onih koji još nisu naučili i koji i dalje prave greške.

12. Podstičite tihom budnoću, ljubavlju, prisustvom i nježnim glasom.

13. Neka oni kojima ste potrebni osjete vaše prisustvo, a za one kojima niste, budite neprimijetni.

14. Budite nevidljivi za one koji su sopstvenim trudom završili posao i koji pružaju nadahnuće.

(mariamontessori.com)