Hota-Muminović: Želimo škole učiniti mjestima gdje će se učenici osjećati ugodno

"Mi smo svi tu zbog naših učenika i upravo zbog njih sve ovo i kreiramo."


Hota-Muminović / Foto: Vlada KS

Nastavak stručnog usavršavanja za oko 500 nastavnika u Kantonu Sarajevo, o temi „Kurikuralna reforma – podučavanje prema ishodima učenja“, koje organizuje Javna ustanova Institut za razvoj preduniverzitetskog obrazovanja KS uz podršku Ministarstva za odgoj i obrazovanje KS, održava se u Sarajevu.

Stručno usavršavanje, koje je počelo jučer, a traje i danas, ima za cilj osnažiti nastavnike koji će školske 2023/2024. godine izvoditi nastavu u prvim i petim razredima osnovnih škola, te prvim razredima srednjih škola, prema nastavnim planovima i programima s definiranim ishodima učenja, odnosno mjerljivim pokazateljima znanja koje je učenik usvojio.

Govoreći o ovom procesu, ministrica za odgoj i obrazovanje KS Naida Hota-Muminović danas je podsjetila da su u Kantonu Sarajevo u prethodne dvije godine započeti veliki reformski iskoraci u oblasti preduniverzitetskog obrazovanja. Za te svrhe kreiran je Institut za razvoj preduniverzitetskog obrazovanja KS, koji je kao stručna tačka veoma važan segment u kreiranju daljnjih odgojno-obrazovnih procesa.

 – Otvorili smo stručna usavršavanja, jer nam je veoma važno osnaživati prosvjetne radnike, davati im na značaju i jačati njihove kapacitete. Kurikularna reforma u KS zvanično je počela u septembru ove školske godine i provodi se jedno polugodište. Iza nas je period intenzivnog rada s ljudima koji implementiraju kurikularnu reformu u učionicama. To je jedan zahtjevan i težak posao i očekujemo da ćemo u narednom periodu upravo kroz servisiranje stalne podrške davati izuzetno dobre rezultate. Transformacija ide postepeno, ovo je društveni proces i podrazumijeva promjenu svakog pojedinca koji je uključen u proces odgojno-obrazovnog rada. Ukupne benefite moći ćemo mjeriti nakon par godina, to je tako u obrazovanju sa svim procesima. Do tada, radimo intenzivnu podršku kroz stručne timove koji su na terenu, koji su u stalnom kontaktu, radimo intenzivnu podršku kroz rad s našim nastavnicima i kroz ovakve edukacije, navela je ministrica Hota-Muminović.

Potcrtala je da će Kanton Sarajevo, odnosno ministarstvo kojim rukovodi, intenzivno raditi na jačanju svih ovih kapaciteta.

 – Veoma nam je stalno da proces reforme uspije, jer mi smo svi tu zbog naših učenika i upravo zbog njih sve ovo i kreiramo. Želimo škole učiniti mjestima gdje će se učenici osjećati ugodno, gdje će prepoznavati svoje prilike za rast i razvoj, zaključila je ministrica Hota-Muminović.

Senada Salihović, direktorica Instituta za razvoj preduniverzitetskog obrazovanja objasnila je da edukacije koje se održavaju trenutno predstavljaju pripreme za narednu školsku godinu.

 – Nastavnici se upoznaju s kurikularnom reformom, podučavanjem prema ishodima učenja. Od sutra počinju edukacije za one nastavnike koji su u septembru ove školske godine krenuli u kurikularnu reformu. Dakle, za njih smo, za 29 predmeta koji su u procesu kurikularne reforme, organizirali edukacije u skoro svim školama. Govorit ćemo o formativnom praćenju, ishodima učenja, primjerima dobrih praksi… Naravno, sve ono što možda nije bilo dobro ili nije bilo moguće implementirati u prethodnom periodu, ali i dalje ćemo se truditi da sve poboljšamo i uključimo što više njih u edukacije, objasnila je direktorica Salihović.

Institut je do sada organizirao stručna usavršavanja za više od 4.600 odgajatelja, nastavnika i stručnih saradnika.