Psihologinja Annie Murphy Paul tvrdi: – Profesori i roditelji mogu biti dobri u prenošenju znanja po pitanju matematike, historije ili informacija poput imena, datuma, brojeva i činjenica. S druge strane, u prenošenju tehnike učenja mogu griješiti, prenosi pjesmicezadjecu.com.
Stručnjaci za obrazovanje otkrili su da učenici koji postižu lošije rezultate imaju značajan deficit u shvaćanju kognitivnih strategija koje dopuštaju ljudima da savladaju sistem učenja i zbog toga ne znaju kako učenje zapravo funkcioniše.
Psiholozi na Washingtonskom Univerzitetu St. Louis i suautori knjige “Make It Stick: The Science Of Successful Learning”, Henry Roediger i Mark McDaniel, tvrde da tehnika učenja obuhvaća mnoge teorije, ali i našu intuiciju;
Natjerajte se na prisjećanje naučenog
Kad nam je teško učiti, tek tada učimo najbolje. Kako bismo to iskoristili, važno je da se natjeramo na prisjećanje činjenica koje učimo. Malene kartice na koje ćemo zapisivati te činjenice će nam najbolje pomoći u tome da ih se prisjetimo.
Ne nasjedajte na lakoću
Kad nešto čitate i imate osjećaj da vam je gradivo lagano, tad počinjete smatrati da ćete nešto lako zapamtiti. U velikom broju slučajeva događa se da nešto pročitamo, a zatim to zaboravimo jer nam je nešto drugo zaokupilo misli. Ono što pročitamo je uvijek dobro ponoviti i prepričati.
Povežite staro i novo znanje
Što više možete objasniti o novom načinu učenja koje je povezano s vašim prijašnjim znanjem, stvorit će se veći doseg vašeg novog načina učenja. Ako stvorite što više veza u gradivu, to će vam pomoći da ga se kasnije bolje prisjetite.
Osvrnite se na naučeno
– Kad se ljudi osvrnu na obavljen posao, oni tada povećavaju vlastitu efikasnost. Osobe se osjećaju samopouzdanije kad postignu svoje ciljeve. Rezultat toga je da ulažu više u ono što rade i što uče, navodi profesorica Francesca Gino.
(Školski.ba)