Veliki broj učenika sedmog razreda u BiH na dijeti jer žele savršeno tijelo

Fizička aktivnost je jedna od temelja zdravog životnog stila, međutim nerijetko i neprevdno je zanemarena.


Ilustracija: ENVATO / Školski.ba

Fizička aktivnost igra jednu od ključnih uloga u djetinjstvu kada se kreiraju navike kod pojedinca, a ovoj i sličnim temama svoje znanje je podijelio profesor na Fakultetu sporta i tjelesnog odgoja Erol Kovačević.

Projekat Zdravo! svake godine sprovodi najveća prehrambena kompanija na svijetu, Nestlé, u saradnji sa partnerom, Atletskim savezom, a koji pokazuju da svega trećina učenika sedmog razreda konzumira preporučenih pet obroka dnevno, dok je svojom težinom zadovoljno manje od 50 posto učenika.

S ciljem doprinosa podizanju zdravijih generacija, tim stručnjaka kompanije Nestlé je, zajedno sa lokalnim partnerima, na bh. tržište lansirao Zdravo! Akademiju – jedinstvenu digitalnu platformu koja služi kao svojevrsni vodič ka zdravijem životnom stilu, a čiji je partner upravo Erol.

Fizička aktivnost pozitivno utječe na cijelo tijelo

Profesor Kovačević smatra da je jedan od ključnih aspekata holističkog pristupa zdravlju, prvenstveno kod djece, sport i fizička aktivnost.

 – Bavljenje bilo kakvom vrstom fizičke aktivnosti dokazano utječe na pravilan rast i razvoj, a odabirom sporta po želji moguće je cjelokupno iskustvo pretvoriti u zabavnu aktivnost. Na primjer, timski sportovi su, naročito kod djece, idealni za interakciju s drugima, odnosno socijalizaciju, dok su borilački pogodni za oslobađanje od stresa i negativne energije, a pritom omogućuju učenje vještina samoodbrane, kaže Kovačević.

Vježbanje pozitivno utiče na kognitivne funkcije, poboljšava pamćenje, mentalni fokus i kontrolu emocija, a kardio vježbe poput plivanja, vožnje bicikla ili trčanja doprinose boljoj koncentraciji.

Kovačević kaže da fizička aktivnost ima utjecaja i na raspoloženje pojedinca, smanjuje nesanice – drugim riječima, pozitivno utječe na zdravlje cijelog tijela.

Uočen napredak u navikama djece

Kovačević je dio tima koji svake godine sprovodi istraživanja o znanju, stavovima i navikama učenika sedmih razreda po pitanju ishrane i fizičke aktivnosti.

Prema rezultatima do kojih dolaze, Kovačević kaže da je napredak uočen, ali i dalje im prostora za napredovanjem na ovom polju.

 – Oko 59,9 posto ispitanika povrće konzumira barem jednom dnevno, a 54,8 posto ispitanika jede voće dva ili više puta dnevno, ali zabrinjava sve veća prisutnost želje za ‘savršenim’ tjelesnim izgledom – čak 22,2 posto ispitanika istaklo je da nije zadovoljno svojom težinom, a kao rezultat 14,9 posto njih navelo je da je trenutno na dijeti, što je najviša stopa u trogodišnjem periodu, ističe on i dodaje koliko je velika važnost bavljenja fizičkom aktivnošću, kako kod kuće tako i u školi.

Smatra da ova tema u BiH još uvijek nije sistemski urađena, ali da uz podršku globalne Nestlé inicijative, podsjećaju da ne moraju sva djeca biti vrhunski sportisti, ali je ključno da na brijeme prepoznaju važnost pravilne ishrane i sporta.

Nestlé internet platforma koja nudi prave informacije za roditelje i djecu

Na internetu je danas dostupno mnoštvo informacija o “pravilnim” prehrambenim navikama, no nerijetko su one kontradiktorne, stoga je obično izazovno prepoznati kojoj od njih i do koje mjere vjerovati. Upravo zbog toga je tim stručnjaka najveće prehrambene kompanije na svijetu, Nestlé, udružio snage sa lokalnim stručnjacima i partnerima kako bi na bh. tržištu predstavili Zdravo! Akademiju – jedinstvenu digitalnu platformu za roditelje, učitelje i nastavnike, te djecu, a koja će služiti kao podrška uravnoteženom životnom stilu i podizanju zdravih generacija.

 – Jedan od ciljeva ove platforme je objediniti, a potom i omogućiti besplatan pristup znanju stečenom kroz više od deceniju rada sa djecom kroz projekat Zdravo!. Ovo je posebno korisno za nastavnike i učitelje, koji kroz svoj svakodnevni rad oblikuju navike budućih naraštaja. Projekat Zdravo! podrška je upravo njima, jer besplatno nudi materijale uz koje je učiteljima i nastavnicima ove važne teme moguće djeci predstaviti na drugačiji, interaktivan i zabavan način, poručuje Erol.

Istraživanja ukazuju da djeca dnevno trebaju biti fizički aktivna minimalno 60 minuta, no to ne znači da je potrebno isključivo trenirati – sve drugo, poput hodanja, vožnje bicikla do prodavnice ili šetnje sa ljubimcima, također je dio tog perioda.

 – Jako je važno da djeca kroz različite vrste aktivnosti usvoje široku bazu motoričkih znanja i vještina koje imaju esencijalnu važnost za ukupni motorički potencijal. Učitelji i nastavnici igraju jednu od ključnih uloga u ovom procesu, iako se nerijetko dešava da je djeci tradicionalni pedagoški pristup monoton, pojašnjava profesor, piše Klix.ba.

 – Zato je važno redovito isprobavati drugačije metode i prakse, uvoditi nove aktivnosti i vježbe, te pronalaziti načine da im se fizička aktivnost predstavi kroz zabavu. Roditelji se trebaju naoružati strpljenjem i raditi na buđenju interesovanja za sport kod njih, tražeći onu fizičku aktivnost u kojoj će dijete uživati. Na taj način će raditi nešto što vole, dok su fizički aktivni, što je idealna kombinacija, zaključuje on.