Učiteljica rekla đacima da nešto donesu u školu: “Pa što nije poslala na Viber grupu?”

A kako su generacije prije, bez Viber grupa i mobilnih telefona pamtile i nosile u školu šta se traži?


Foto: Školski.ba / Freepik

Imam kćerku koja ide u treći razred. Od učiteljice smo na roditeljsku Viber grupu dobili poruku da sa njima nije mogla da obrađuje novu lekciju iz matematike, jer je samo dvoje učenika ponijelo šestar, lenjir i odgovarajući udžbenik iz matematike. Na to ih je, kaže, dva dana podsjećala, a čak je i crvenim slovima bilo napisano na tabli. Zaokruženo i sa znacima uzvika!

I dok se pitam da li je kćerka bila odgovorna, na roditeljsku Viber grupu pristižu poruke negodovanja.

  • “Pa zašto nama na grupu niste rekli šta djeca treba da ponesu?”
  • “Oni su mali, ne mogu da pamte.”
  • “Baš dobro što su zaboravili i nisu radili lekciju, taman malo da se druže, iako ih je online nastava otuđila”.
  • “Koliko udžbenika imaju nije ni čudo da su zaboravili.”
  • “Ma kakvi su udžbenici – i bolje što su zaboravili.”

Ovo su samo “finiji” komentari pošto je bilo i psovki. Na račun učiteljice koja “pravi frku ni oko čega” i “stvarno puno očekuje”. Rasprava je, naravno, kao i sve rasprave, otišla daleko i stigla do “besmislenosti učenja u državi kakva je Srbija, lošem školstvu i nemotivisanim nastavnicima”. Djeca su proglašena “žrtvama koja samo nas roditelje još imaju”. I zato “niko našu djecu neće omaložavati i kritikovati i koga ćemo da štitimo ako nećemo njih”, piše jedna od mama za portal Zelenaucionica.com.

Njenu priču prenosimo u cjelosti.

Iako se nikada ne uključujem u roditeljske Viber rasprave, napravila sam izuzetak. Pitala sam: “A kako su generacije prije, bez Viber grupa i mobilnih telefona pamtile i nosile u školu šta se traži?”. Odgovore koje sam dobila nije pristojno objaviti ali, u prijevodu na pristojan jezik, mogu reći da su se svi zapitali gdje živim. I kako zamišljam školovanje djeteta bez roditeljske Viber grupe. Jer kako ću znati šta imaju za domaći, šta treba od opreme za fizičko, koji blok iz likovnog. Pokušaji da objasnim da djeca treba da se uče odgovornosti i da im činimo medvjeđu uslugu ako pamtimo i pakujemo za njih, završili su se ne samo psovkama, već i vrijeđanjem.

Odlučila sam da se ne povučem. Inače to činim pred nekulturnom i neargumentovanom raspravom uz ono čuveno “sa b.. se ne treba raspravljati.” Sada sam riješila da se borim i to iz dva razloga – prvi je što je u pitanju budućnost djece, a drugi je što sam upitala sebe “do kada će se više pristojni i kulturni povlačiti pred bahatima i bezobraznima”.

Moja borba izgledala je ovako. Prvo sam učiteljici poslala poruku i pitala sam je zašto je dva đaka koja su ponijela pribor kaznila i uskratila im novu lekciju? Zašto sa njima nije radila, a ostali neka gledaju? Odmah da kažem kako smatram da ne treba da ih nagradi, jer su uradili nešto što se podrazumijeva – ponijeli pribor u školu – to im je osnovna obaveza.

Zatim sam pozvala administratora Viber grupe i pitala kakva je procedura da se oni koji psuju upozore da će biti blokirani ako nastave to da rade. Od administratora sam dobila odgovor da će onda takvi da odu kod direktora i “dignu frku”. Upitala sam: “Pa dobro, je l’ treba da odem kod direktora i pitam za postupak”, rečeno mi je da slobodno mogu da odem. Što se učiteljice tiče, objasnila mi je da nije mogla da radi novu oblast sa samo dvoje učenika i da je svima poručila da će onaj ko na sljedećem času ne donese pribor dobiti jedinicu.

Epilog je sljedeći – ići ću na razgovor sa učiteljicom i pitaću je, kao nekog ko je u prosvjeti više od 20 godina, da li je sve ovo manje-više normalna pojava kad su djeca, a i roditelji u pitanju. Suprug mi je već rekao da ništa neću promijeniti, a komšinica da trošim uludo svoje i učiteljičino vrijeme. Što se roditelja tiče, napisala sam da je Viber grupa koja služi da roditelji neodgovorne djece sakupljaju bitne informacije o domaćem i obavezama – besmislena. Takođe, smatram i da je elektronski dnevnik besmislen i nisam se za njega prijavila, jer svakog dana pitam dijete šta je bilo u školi i vjerujem mu – dok ne slaže, ali to je druga tema.

Na kraju da priznam da sam se pitala da li ovaj tekst da pišem poslije razgovora sa učiteljicom i shvatila sam da je dilema lažna. Jer šta god da mi odgovori, problem je tu. I nije u njoj. Postupila je ispravno. Ali zato ću je pitati za konkretne stvari – mogu li neodgovorni roditelji da snose posljedice i treba li u to da se uključi i direktor i postoji li način da zbog loših đaka ne trpe dobri.

Valjda loši treba da se ugledaju na bolje, da postoji zdrav takmičarski duh koji je podsticajan, jer motiviše dijete da da najbolje od sebe? Ili su naučeni da je škola nebitna i da ne znači mnogo u životu pa zato i ne treba da se sekiraju i slušaju nastavnike. Tu su roditelji i Viber grupa. Ako je to istina i ako je ovako svuda, odmah da poručim roditeljima budućih prvaka – ne potežite veze da ubacite dijete u “škole na glasu iako su daleko od kuće”. Upišite u najbližu, ili kući ili poslu, a za sve što vam treba, tu je pametni telefon. Umesto pametnog djeteta.