Test iz matematike koji je razbijesnio javnost: 5+5+5 nije 15?

Test iz matematike jednog učenika trećeg razreda, a čiji su odgovori proglašeni netačnima, izazvao je burne reakcije na internetu.


Fotografija testa iz matematike jednog učenika trećeg razreda, koja je objavljena na Redditu, izazvala je buru reakcija jer su odgovori koje je učenik dao ocijenjeni netačnima.

Test je izazvao bijes korisnika interneta jer su učenikovi rezultati proglašeni netačnima isključivo zbog načina na koji je došao do pravih odgovora.

U prvom pitanju od učenika je zatraženo da izračuna koliko je 5×3 koristeći sabiranje. Učenik je odgovorio sljedeće: 5+5+5=15. Odgovor je proglašen netačnim, a učiteljica je dopisala i da bi tačan odgovor bio 3+3+3+3+3=15.

Drugo pitanje glasilo je da izračuna koliko je 4×6 tako da nacrta redove. Učenik je nacrtao šest redova u kojima su bile po četiri crtice, ali učiteljica je i taj odgovor proglasila netačnim te nacrtala po njoj tačan odgovor – četiri reda s po šest crtica.

Ovaj test razljutio je mnoge, a Business Insider piše da je svakome ko baci oko na ovaj test jasno da je učenik napravio ono što je od njega traženo. Jedno od osnovnih svojstava množenja je komutativnost, odnosno AxB=BxA. Redoslijed u takvom množenju nije bitan.

Nastavnikovo kažnjavanje učenika koji je prepoznao i primijenio komutativnost je, piše BI, oštro i neopravdano. Mogući argument za ocjenjivačku shemu mogao bi biti da je u kurikulumu kao tačno množenje dva broja napisana metoda koju je koristila učiteljica.

Ali, čak i tada nema smisla kažnjavati učenika koji je u svakom slučaju shvatio bit množenja.

(BI/Dnevnik.hr)