Škola u Velikoj Kladuši postala je pionir u savremenom obrazovanju i psihologiji, uvodeći zabranu mobilnih telefona. Nakon samo dvije sedmice primjene ove mjere, već se vide prvi rezultati – učenici su više fokusirani na nastavu i druženje.
Utjecaj prekomjernog korištenja mobilnih telefona na djecu je jako štetan, što su potvrdile mnoge studije koje nisu popularne u javnosti zbog smetanja interesima moćnog globalnog IT sektora. Djeca sve češće pati od simptoma dijabetesa i pretilosti zbog manjka kretanja, ali i melankolije i anksioznosti zbog gledanja u ekrane, što se često označava i kao digitalna depresija. U socijalnom okruženju, kao što su škole, djeca su također izložena internet nasilju, nedovoljno ispitanim uticajima mikrotalasa, ali i imaju slabije usvajanje novih lekcija.
Osnovna škola “25. novembar” u Velikoj Kladuši je ove školske godine donijela Pravilnik o kućnom redu kojim je zabranjen unos mobilnih telefona u školu. Uveli su i prelazni period kako bi se učenici navikli ili odvikli od korištenja mobilnih telefona. Direktorica škole, Veldina Alibegić, ističe da su roditelji podržali ovu mjeru, te da su do sad samo tri puta privremeno oduzeti telefoni, ali su roditelji došli po njih, izvinili se i obećali da se to neće ponoviti.
Veći broj roditelja u početku je bio skeptičan i smatrao da su mobilni telefoni neizbježni u digitalnom dobu. Međutim, nakon razgovora sa upravom škole i sagledavanja prednosti i nedostataka, i oni su se složili sa zabranom. Djeca sada u školi isključuju telefone i stavljaju ih u torbe, a rezultati pokazuju da je atmosfera u školi ljepša, učenici su fokusiraniji na nastavu i međusobno druženje, pišu Krupljani.ba.
Direktorica Alibegić je svjesna da postoje određena ograničenja, ali je otvorena za korekcije uvođenja ove mjere. Svi se nadaju da će ocjene na kraju godine pokazati uspješnost ove odluke.
Osnovna škola “25. novembar” u Velikoj Kladuši postavila je primjer drugim školama koje možda razmišljaju o zabrani mobilnih telefona. Ova mjera ima značajne benefite za fokusiranje i napredak učenika, ali i za unapređenje međusobne komunikacije i druženja.