Savjeti za zaposlene mame: Kako izbalansirati poslovni i porodični život?

Osnovni savjeti za zaposlene mame ne zvuče nimalo ohrabrujuće: “Ključno je napraviti plan i dobro se organizovati“! OK, ali kako? Evo i nekoliko načina kako da to postignete.


Sve više mama je zaposleno, što je poželjno i ohrabrujuće, jer svaka osoba treba da ima šansu da ostvari socijalnu i finansijsku sigurnost, nezavisno od podrške drugih. Ali kako da se majke, inače prebukirane silnim obavezana, dovedu u balans i da sa što manje stresa provedu radnu sedmicu?

Prema podacima Centra za američki progres, žene čine čak polovinu radne snage u Sjedinjenim državama, prenosi Index.

Međutim, biti mama s punim radnim vremenom može dovesti do osjećaja krivice i stresa što ne provodite dovoljno vremena sa svojom porodicom.

Ključ rješenja ovog problema je napraviti plan, dobro se organizovati i pronaći savršen balans između karijere i roditeljstva. Evo i nekoliko načina kako da taj balans i postignete.

Savjeti za zaposlene mame: Zaboravite na krivicu!

Umjesto što se brinete jer ne provodite više vremena sa djecom, razmislite o tome kolike su beneficije što uopšte radite. Razmišljate na način da to što radite može pomoći vašem djetetu u budućnosti, na primjer, moći ćete mu priuštiti najbolje obrazovanje.

 – Najuspješnije mame u karijeri pronašle su načine da budu učinkovite i na poslu i u porodici – a to zahtijeva da se fokusirate na prioritete, kaže stručnjak za porodične odnose Lisa Pierson Weinberger.

Morate prihvatiti da će biti dobrih i loših dana. Razgovarajte sa svojim partnerom o svojim osjećanjima. To će vam pomoći da se osjećate bolje.

Znamo, košta, ali… Pronađite dobru dadilju!

Kada budete tražili dadilju za svoje dijete, tražite preporuke od svoje porodice i prijatelja. Osoba koja čuva vaše dijete mora imati dobro iskustvo, znati raditi s djecom i biti osoba od povjerenja, jer ipak će ona s vašim djetetom provoditi više od 8 sati dnevno.

Takođe, ako ste se odlučili za vrtić, potrudite se da on bude najbolji od onih koje imate u svom okruženju.

Olakšajte si jutra!

A olakšaćete ih tako što ćete naveče napraviti plan za jutro. Spakujte djeci ručak, spremite im odjeću za školu. Također napravite plan što ćete spremiti za doručak. Dajte ukućanima zadatke, ko ide u prodavnicu po namirnice, a tko posprema sobe, prije nego što izađu iz kuće. Samo dobra organizacija ukućana pomoći će vam da budete dobra mama.

Izradite organizacioni kalendar

Saznajte koji su prioriteti vaše porodici. U kalendaru napišite datume kada morate platiti račune, koje su dječije obaveze, napravite i popis porodičnih i školskih događaja, vannastavnih aktivnosti i rođendana.

Fran Durekas, osnivač i glavni razvojni direktor Centara za kreativno stvaralaštvo djece, sugeriše da “odvojite 15 minuta svake nedjelje kako biste pregledali i pripremili raspored za sljedeću sedmicu”.

Razgovarajte sa svojim poslodavcem

Sa svojim poslodavcem iskreno razgovarajte o vašim porodičnim obavezama. Budite spremni i na alternativna rješenja, ali uvijek tražite da imate određeno radno vrijeme i slobodne dane u toku sedmice. Takođe, ako postoji potreba za dužim ostajanjem na poslu zahtijevajte od poslodavca da vam tu informaciju javi na vrijeme kako biste vi imali vremena za reorganizaciju porodičnih obaveza.

Ostanite povezani sa djecom tokom dana

Ostanite povezani s vašom djecom čak i kada niste zajedno. Tokom pauze na poslu nazovite svoje dijete; razgovor putem telefona pomoći će vam lakše prebroditi radni dan, a dijete će biti sretno jer će znati da mislite na njega.

Stručnjaci još savjetuju da posao ne donosite kući, baš kao što na posao ne donosite privatne probleme. Takođe savjetuju da kreirate aktivnosti za cijelu porodicu u danima kada ste slobodni, te da obavezno posvećujete pažnju svom partneru.

Naravno, u svoj ovoj zbrci i nedostatku vremena, ne zaboravite na sebe. Izdvojite vrijeme samo za sebe i vaše opuštanje. Jer samo odmorna i sretna mama može biti dobra mama.


Sviđa ti se objava? Podijeli je sa prijateljima!