Savjeti: Uz ove tri maštovite igre klinci će zavoljeti matematiku!

Matematičke vještine mogu se razvijati i kroz igru. Kako pomoći djetetu da nauči matematiku kroz igru?


Foto: Envato
Foto: Envato

Svi se vole igrati, a nakon svake igre u učionici ili na školskom dvorištu, motivacija za rad i učenje uvijek poraste. S obzirom na to da svi znamo kako je matematika većini učenika (i roditelja) još uvijek ‘bauk’, vjerujemo pedagozi ističu kako je upravo igra najbolji pristup kojim možemo ‘raskrinkati’ sve poteškoće koje matematika nosi sa sobom.

Možda onda svi shvatimo kako to uopće nije težak predmet, nego predmet koji nam pomaže da razvijemo brojne kompetencije koje su nam potrebne kroz život. Naime, naš je život satkan od donošenja odluka, prelazaka raznih prepreka i rješavanja problema na koje stalno nailazimo.

Važno je da na tom putu naučimo razlikovati bitno od nebitnog, da naučimo kako za svaki problem postoji i rješenje, a sve to samo uz dozvoljena sredstva. Upravo je u tome sva ljepota matematike jer nije isključivo vezana uz brojke i računanje – nego je njezina glavna uloga razvoj kompetencija koje će nam pomoći kroz sve životne situacije.

Jer, svi znamo koliko je divan osjećaj kada riješimo neki problem, posebno onaj zahtjevniji. Svega toga svjesna je bila i Kristina Jelena Penzar, autorica knjige Matematika kroz igru – za učitelje, nastavnike, roditelje i sve koji se vole igrati, u izdanju nakladničke kuće Element.

Ova mala zbirka igara donosi brojne igre kroz koje učenici mogu ne samo vježbati, već i zavoljeti matematiku. Ovo je knjižica koju – baš poput asa u rukavu – treba imati pri ruci svaki učitelj ili nastavnik matematike. Naravno, mnoge od ovih igara mogu kod kuće s djecom igrati i roditelji, bake i djedovi… Jer – igrajući se i zabavljajući, djeca će (konačno) uživati u matematici, a mi donosimo tri najpopularnije igre koje učenici od 1. do 4. razreda vole igrati u školi, pišu Roditelji.hr.

Malo gore, malo dolje

  • Igra za koju nije potrebna priprema
  • MALO GORE, MALO DOLJE – živahna igra u kojoj je važno pažljivo slušati i brzo reagirati
  • Razred: 1. – 4.
  • Broj igrača: cijeli razred
  • Potreban materijal: ništa
  • Nastavni sadržaj: kratki zadaci bilo koje vrste koji se mogu lako riješiti napamet
  • Priprema: nije potrebna

Upute:

  1. Učenici stanu ispred table ili pokraj svojih klupa
  2. Učitelj govori neke tvrdnje (tačne ili netačne) koje su učili, npr. Pravac je ravna neograničena crta, površina trokuta je jednaka zbroju svih stranica tog trokuta… ili zadatke zajedno s rješenjima (tačne ili netačne), npr. 2+3=5, 180:2=80…
  3. Ako je to što je učitelj rekao tačno, učenici ostanu stajati, a ako je netačno, npr. 180:2=80, učenici trebaju čučnuti.
  4. Ako se igra na ispadanje, pobjednik je onaj učenik koji ostane zadnji.

Iga kretanja

  • SKRIVENI ZADACI – igra skrivača sa zadacima
  • Razred: 1. – 4.
  • Broj igrača: po četvero (može cijeli razred)
  • Potreban materijal: papirići sa zadacima i kutijica za riješene zadatke
  • Nastavni sadržaji: može se koristiti za sve vrste zadataka i za sve nastavne cjeline

Priprema:

Složiti klupe po dvije zajedno i na sredinu staviti kutijicu. Pripremiti zadatke – mora ih biti barem koliko i učenika i desetak više, napisati ih na papiriće i unaprijed sakriti po učionici.

Upute:

  1. Učenici se podijele u grupe po četiri. Odredi se ‘baza’ (dvije spojene klupe) za svaku grupu.
  2. Učenici na znak učitelja kreću u potragu za zadacima po učionici. Kad neko pronađe zadatak, vraća se u bazu, na papiriću rješava zadatak i potpiše se. Nepotpisani se zadaci ne boduju. Riješeni zadatak stavlja u kutijicu i kreće u potragu za sljedećim zadatkom.
  3. Učitelj provjerava riješene zadatke u kutijicama. Ako je rješenje tačno, stavlja kvačicu, ako je netačno, zove učenika koji je rješavao da ga ponovno riješi.
  4. Igra traje dok se ne pronađu i riješe svi zadaci. Grupa koja je pronašla i tačno riješila najveći broj zadataka je pobjednik.

DOMINO – kao i pravi, samo su umjesto tačkica zadaci

  • Razred: 1. – 4.
  • Broj igrača; cijeli razred
  • Potreban materijal: domino – pločice od papira ili kartona sa zadatcima i rješenjima, magnetići za tablu
  • Nastavni sadržaji: sve vrste zadataka i sve nastavne cjeline

Priprema: Napraviti domino-pločice (12-15) tako da je na prvoj polovici rješenje, a na drugoj novi zadatak.

Upute:

  1. Domino-pločice magnetićima se pričvrste za tablu.
  2. Učitelj bira prvu pločicu i pričvrsti je na sredinu ploče. Prozove jednog učenika.
  3. Učenik dođe pred tablu, pročita zadatak na pločici, riješi ga i među ostalim pločicama potraži rješenje.
  4. Spoji zadatak s rješenjem.
  5. Učitelj prozove idućeg učenika itd. dok sve domino-pločice ne budu spojene.
  6. Ostali učenici zadatke rješavaju u svoju svesku.