U tom kontekstu, Projekat općeg obrazovanja (TABLA), kojeg implementira Save the Children uz finansijsku podršku Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID), daje doprinos kroz niz aktivnosti usmjerenih na razvoj STEAM pristupa u nastavi (Science/Nauka, Technology/Tehnologija, Engineering/Inženjerstvo, Arts/Umjetnost i Mathematics/Matematika) i 4K vještina (kreativnost, komunikacija, kritičko razmišljanje i kolaboracija). Cilj ovih aktivnosti je izgradnja kapaciteta nastavnika u navedenim oblastima, modifikovanjem studijskih programa u inicijalnom obrazovanju nastavnika na univerzitetima te putem obuka za nastavnike i njihovo kontinuirano profesionalno usavršavanje u radu kako bi stekli alate i vještine da koriste obrazovne pristupe u skladu sa standardima i praksama u ostalim evropskim zemljama.
Kako bi se skrenula pažnja javnosti na potrebu sistematskog pristupa i zajedničkog djelovanja u cilju unapređenja kvaliteta obrazovnog sistema i njegovog usklađivanja sa zahtjevima 21. stoljeća, Save the Children je 23. marta u Sarajevu organizirao tematsku konferenciju pod nazivom „Šta zajednica može učiniti za reformu obrazovanja?”. Učesnicima su o ovoj temi govorili stručnjaci iz oblasti obrazovanja, predstavnici obrazovnih ustanova, civilnog društva u BiH i učenici.
– Ovaj događaj je prilika da se unaprijedi proces zagovaranja za kontinuirano i kvalitetno obrazovanje i poticanje reformskih procesa u BiH, da poruke predstavnika struke, učenika i roditelja o očekivanjima koje imaju od obrazovnog sistema dođu do donosioca odluka, jer želimo da svi učenici i studenti dobiju dobro i kvalitetno obrazovanje koje će im omogućiti kvalitetne poslove u 21. stoljeću. Tokom tri godine implementacije projekta TABLA, u saradnji s nadležnim ustanovama, postiglo se mnogo planiranih ciljeva vezanih za unapređenje inicijalnog obrazovanja nastavnika. Radili smo i na unapređenju kompetencija nastavnika u obrazovnom procesu u 104 škole u Sarajevskom kantonu, Hercegovačko-neretvanskom kantonu i Republici Srpskoj u cilju da se unaprijede njihove kompetencije i uvedu novi načini podučavanja koji će rezultirati boljim ishodima učenja. U tom smislu 104 škole su dobile najsavremeniju STEAM opremu i laboratorije, a nastavnici koji su prošli obuku sada su u procesu prenošenja znanja na svoje kolege, kazala je Andrea Žeravčić, direktorica kancelarije „Save The Children“ za sjeverozapadni Balkan.
O iskustvu u okviru projekta TABLA govorila je Indira Buljubašić, profesorica BHS jezika u Prvoj osnovnoj školi Ilidža.
– Obradovana sam konferencijom, jer želim čuti mišljenja drugih učesnika, prvenstveno naših učenika, kolegica i kolega. S jednakom radošću učestvujem u projektu TABLA, u okviru kojeg sam realizovala četverodnevne treninge za kolegice i kolege iz tri škole, iz kojih kroz proces primjene STEAM-a u nastavnom procesu pratim i mentorišem 29 nastavnika/nastavnica tokom ovog polugodišta“.
Namir Ibrahimović, direktor JU OŠ “Safvet-beg Bašagić” u Sarajevu, istakao je da je obrazovanje jedna od najvažnijih društvenih vrijednosti te da su ovakvi događaji i razgovori o unapređenju obrazovnog sistema važni iz više razloga.
– Na ovaj način u javnosti se kreira kultura razgovora o ciljevima obrazovanja unutar društva, potiče se na razmišljanje o trenutnoj obrazovnoj praksi i promišljanje o ulozi svakog pojedinca u obrazovnom sistemu, uključujući nastavnike, pedagoge, psihologe i direktore, te traže saveznici za obrazovne promjene među starijim učenicima, edukatorima, roditeljima i političarima. U konačnici, cilj ovih aktivnosti je kreiranje veselijih, razigranijih i smislenijih učionica i škola, istakao je Ibrahimović.