Foto: Ilustracija

Prethodnih mjeseci mnogo se govorilo o nužnosti reformi u osnovnom obrazovanju u KS. Brojni su zagovornici promjena i vraćanja na stari osmogodišnji sistem obrazovanja. Ipak, čelni ljudi Ministarstva u ovom trenutku odlučili su se za analizu i reviziju nastavnih planova i programa, uz zadržavanje postojećeg devetogodišnjeg sistema obrazovanja, piše portal Klix.ba.

Nakon anketiranja provedenog u školama i prijedloga nastavnika, Ministarstvo je odlučilo da od septembra 2016. godine u prvi razred osnovne škole uvede dva nova predmeta i to engleski jezik i informatiku i poveća broj sati tjelesnog i zdravstvenog odgoja, umjesto dosadašnja dva na tri sata sedmično.

Tako će prvačići u KS umjesto dosadašnjih šest imati osam predmeta i deveti izborni predmet (vjeronauka, kultura religije ili društvo).

– Nastavu iz predmeta informatika u prvom razredu i tjelesni i zdravstveni odgoj od prvog do petog razreda realizirat će nastavnici razredne nastave, istakli su iz Ministarstva obrazovanja KS.

Napomenuli su da će se edukacija nastavnika razredne nastave, koji će od septembra predavati Informatiku, održati krajem juna i u augustu.

Postavlja se pitanje koliko će nastavni kadar biti osposobljen za tako kratak period edukacije za predmet Informatika.

Kada je riječ o izmjenama nastavnih planova i programa za drugi i treći razred osnovne škole, jedina promjena je uvođenje trećeg časa tjelesnog odgoja. U četvrtom razredu umjesto dosadašnja tri časa engleskog jezika učenici će slušati dva časa engleski, kao prvi strani jezik, dok će broj časova tjelesnog odgoja umjesto dosadašnja dva biti povećan na tri časa, prenosi portal Klix.ba.

U petom razredu učenicima će biti smanjen broj časova engleskog jezika, a povećan broj časova tjelesnog i zdravstvenog odgoja.

Posebno je pitanje koliko će dodatna tri časa prvačićima predstavljati opterećenje.

Predsjednica Udruženja učitelja Kantona Sarajevo Nihada Čolić za Klix.ba je kazala kako predviđena reforma predstavlja dobar uvod u pozitivne promjene.

– Riječ je o generacijskom uvođenju predmeta, tako se već od slijedeće godine planira uvođenje engleskog jezika i u drugi razred osnovnih škola, istakla je Čolić.

Na pitanje da li će dva nova predmeta učenicima predstavljati opterećenje, Čolić je istakla da se ne radi o višku časova već o predmetima koji su temelj savremenog kurikuluma te kako će sve pojedinosti biti detaljno obrazložene na seminarima za nastavnike koji slijede.

Ona je dodala i da će nastavnici razredne nastave biti osposobljeni da kvalitetno predaju informatiku i tjelesni i zdravstveni odgoj, naročito jer je riječ o osnovama gradiva.

– Naši nastavnici razredne nastave imaju visoke kompetencije za realizaciju nastavnih sadržaja. Važno će naglasiti da će naši prvačići na novim časovima biti sa svojim učiteljima i učiteljcama, osim na predmetu engleski jezik, kazala je Čolić.

Saudin Sivro, predsjednik kantonalnog odbora Samostalnog sindikata osnovnog odgoja i obrazovanja FBiH, za Klix.ba ističe kako je riječ o pozitivnoj promjeni.

– Djeca u predškolskim ustanovama usvajaju osnovne pojmove iz engleskog jezika i onda, u periodu kada je usvajanje jezika najplodonosnije, a to je prva trijada (prvi, drugi i treći razred) dolazi do obustave učenja jezika, jer nije planiran nastavnim planom i programom. Sada je planiran NPP za učenje stranih jezika. U nekim školama engleski jezik se uči fakultativno i to je čisti primjer diskriminacije, jer roditelji koji mogu priuštiti ovo školovanje u prednosti su u odnosu na one učenike čiji roditelji ne mogu platiti to fakultativno učenje jezika, ističe Sivro.

On dodaje kako će učenici u prvom razredu usvajati samo osnovna znanja iz engleskog jezika i informatike te naglašava kako je to bitno da bi učenici u daljnjem školovanju imali dobru osnovu.

– Našim učenicima je neophodno razvijati generičke sposobnosti, a ne samo da uče i reprodukuju sadržaje koji ne dovode do razvoja kritičkog mišljenja. U prvoj trijadi čas ne traje klasičnih 45 minuta, nego vrijeme koliko traje njihova pažnja. Djeca neće biti opterećena. Razvijanje generičkih sposobnosti je cilj svakog savremenog kurikuluma, a zbog toga smo željeli osvježenje i modernizaciju, naglašava Sivro.

Sindikat je ranije od nadležnog Ministarstva tražio da za školsku godinu 2016/2017. obsigura 500.000 KM za stručno usavršavanje nastavnika. Da li će Ministarstvo izdvojiti ta sredstva i šta će sve podrazumijevati stručna usavršavanja ostaje da se vidi u narednom periodu.

(Klix.ba)