Za domaći zadatak su djeca u teci trebala iz knjige precrtati interfejs Microsoftovog programa Word. Nikoleta kaže da je prva reakcija bila tuga zbog načina na koji osnovci u Sarajevu u vremenu modernih tehnologija, izučavaju informatiku, prenosi vecernji.ba.
– Zadatak precrtati izgled Worda iz knjige u teku je u meni inicirao prvo plač, a zatim smijeh, jer zaista ne znam kako bi drugačije mogao reagirati roditelj na tu zadaću u ovom modernom svijetu, priča Milošević Dobrača.
Ona vjeruje da njeno dijete kao i njegovi vršnjaci ne mogu reagovati na takvu vrstu zadaće pozitivno.
– Mislim da je doživljavaju kao vrstu vrlo neinventivne obaveze, uz sve ostale obaveza koje imaju iz drugih predmeta. Znamo iz roditeljskog iskustva da nažalost većina nedovršenih stvari i objašnjenja tokom časa se prebacuje roditeljima da se sami izbore sa gradivom koje je stavljeno pred djecu i nastavnike, kaže Nikoleta.
Da i u Bosni i Hercegovini može drugačije, govore primjeri nastavnika koji osobnim zalaganjem, idejama i inovativnošću, ne čekajući na usvajanje zakona i obrazovnih kurikuluma, pomjeraju granice i svojim učenicima donose nove, modernije i bolje nastavne metode.
Jedan od takvih nastavnik matematike iz Čapljine Ivo Pejdo, napravio je između ostalog mobilnu aplikaciju za učenje razlomaka. Njegova aplikacija potpuno je besplatna i može se naći na Google play-u. Upravo njega je Nikoleta navela za primjer na gostovanju u jednoj emisiji. Pejdo kaže kako su bosanskohercegovačkom obrazovanju potrebne velike promjene.
– Imali smo povod crtanja Word-a u Sarajevu. To sam crtanje vidio već negdje ranije na internetu, nastavnik je to radio na ploči, a ne na papiru, iz nekih sasvim drugih razloga, radi se o nekom siromašnom dijelu Afrike gdje učenici nemaju računala. Kod nas je situacija bitno drugačija i ne bi trebalo gubiti vrijeme na takve stvari. U informatici postoji mnogo dobrih stvari za proučavanje. Tu prvenstveno mislim na programiranje robota i učenje programskih jezika, dodaje Pejdo.
(Školski.ba)