Nastavnici su pokretačka snaga za kvalitetno obrazovanje

Realizovane su obuke za 50 nastavnika, 16 direktora i 40 stručnih saradnika osnovnih i srednjih škola.


Foto: Dijana Petrušić | Pilot-projekat

Završna konferencija u okviru programa “Intervizijska i socijalno-psihološka podrška vaspitno-obrazovnim radnicima osnovnih i srednjih škola u RS i Brčko distriktu” održana je u petak u Banjaluci.

Naime, u okviru programa “Briga o djeci zajednička odgovornost i obaveza” u periodu od juna 2022. do februara 2023. godine je u saradnji Društva psihologa RS, Republičkog pedagoškog zavoda i Ministarstva prosvjete i kulture RS, uz podršku UNICEF-a BiH i partnera, realizovan pilot projekat “Intervizijska i socijalno-psihološka podrška vaspitno-obrazovnim radnicima u osnovnim i srednjim školama u Republici Srpskoj i Brčko distriktu”.

Projekat je usmjeren na jačanje kompetencija vaspitno-obrazovnih radnika te su u skladu s tim realizovane obuke za 50 nastavnika, 16 direktora i 40 stručnih saradnika osnovnih i srednjih škola.

Branko Anđić, voditelj Sekcije za školsku psihologiju Društva psihologa RS, rekao je da je ovaj projekat trajao šest mjeseci te da su rezultati i te kako pozitivni, pišu Nezavisne.

 – Rezultati pokazuju da imamo niz pozitivnih primjera u našem obrazovnom sistemu koji treba da se istaknu, te je potrebno dalje unapređivanje istog, rekao je Anđić dodajući da naš vaspitno-obrazovni sistema pokazuje koliko divne nastavnike imamo, ali ne samo nastavnike, nego i stručne saradnike, kao i direktore.

 – U okviru ovog programa radili smo na inoviravnju same nastave, odnosno cilj nam je bio da pozitivnim primjerima iz prakse pokažemo da nastavnici i te kako mogu da budu inovativni. Uveli smo novu praksu pod nazivom intervizijski metod, koji osoblju u školama pomaže pri rješavanju svakodnevnih problema, kazao je Anđić.

Prema njegovim riječima, intervizija je pokazala da je bila prejaka potreba u školama.

 – To je metod pomoću kojeg se na lakši način rješavaju problemi unutar škola, ona je na neki način to uobličila, pomogla i pojednostavila komunikaciju između učenika, nastavnika, saradnika, ali i samih roditelja, rekao je Anđić.

Nataša Cvijanović, pomoćnik ministra prosvjete i kulture RS, kazala je da će se u narednom periodu vidjeti da li je ostvaren konačni cilj prve faze ovog projekta.

 – Nakon završetka prve faze vidjećemo koji su nam naredni koraci, ali ovaj projekat svakako prelazi u drugi ciklus, kazala je Cvijanovićeva.

Rownak Khan, predstavnica UNICEF-a u BiH, kazala je da se UNICEF zalaže za to da svako dijete ima pristup obrazovanju.

 – Mi verujemo da su nastavnici oni koji predstavljaju pokretačku snagu da svako dijete ima kvalitetno obrazovanje, kazala je ona.

Kako je dodala, ovaj projekt će početi u 25 škola u RS, ali kako kaže, nakon toga će razmotriti mogućnost da se proširi na sve škole u BiH.