Kako vrijeme odmiče, većina učitelja zadaje sve manje zadaće svojim đacima, pokazuju istraživanje. Veliki broj njih smatra da je upravo nekad sasvim uobičajena zadaća, nepotrebni dodatni stres djeci.
Počeli su razmišljati na sljedeći način: postoje djeca koja su već sve shvatila na času i njima ponavljanje kroz zadaću u stvari niti nije potrebno. A postoje i ona djeca koja nisu uspjela sve “pohvatati” i kojoj gradivo nije potpuno jasno. Njima koncept zadaće dodatno sve otežava i zbunjuje ih, jer kako sam riješiti ono što ti ni uz nastavnika nije bilo jasno?!
Zadaća i škola idu jedno s drugim ruku pod ruku već sigurno 100 godina. I zato nije bilo potrebe da s etaj čvrsti koncept uopće i propituje i poljulja – do sada, pišu Djecjaposla.com.
Nastavnici su počeli dolaziti do zaključka da zadavanje zadaće nema nekog posebnog smisla učenicima osnovne i srednje škole. Odnosno, oni od njenog rješavanja nemaju neke posebne koristi.
Kao što je već spomenuto učenici kojima nešto ili puno toga nije jasno, samo pojačavaju osjećaj nezadovoljstva i tjeskobe kada su prepušteni sami sebi bez sistema podrške.
Sa druge strane, ako djeca imaju roditelje koji žele pomoći oko zadaće, najčešće se dogodi da roditelji ne mogu razumjeti kako dijete nešto nije shvatilo, a kod djeteta se pak rađa frustracija što mora pokazati da mu nešto nije jasno. Objašnjavanje gradiva tada se često pretvori u sukob među ukućanima.
S druge strane, djetetu je njegovo slobodno vrijeme izuzetno bitno. Čak ga i djeca danas imaju sve manje. istraživanja su pokazala da kada djetetovo slobodno vrijeme nije zauzeto pisanjem zadaća, ono je u stvari produktivnije, zadovoljnije, ne rađa se otpor prema učenju, manje je porodičnih sukoba, a dijete postiže i bolje rezultate na testovima.
Također, studije pokazuju i kako se akademski uspjeh učenika kojima se zadaju zadaće nije ništa veći od onih koji “žive” bez zadaća.
Možda je vrijeme za promjenu zastarjelog sustava i omogućavanje više slobodnog vremena djeci kojoj dodatne obaveze stvaraju samo nepotrebni stres.