Najzabavnije ponavljanje gradiva ikad: Učenici snimili svoju Potjeru

Učenici imali zadatak da naprave uradak koji je povezan sa gradivom koje su radili u školi, a u svrhu ponavljanja istog, te su odlučili da naprave svoju "Potjeru".


Ponavljanje gradiva nerijetko zna biti suhoparno i u najmanju ruku, nezanimljivo. No, ne i na nastavi Hrvatskog jezika u SŠ Hrvatski kralj Zvonimir u Krku.

Nekolicina učenika tamošnjeg 3.g razreda došla je na ideju kako i u otežanim uslovima online nastave kvalitetno ponoviti ono što su učili na nastavi. Snimili su, naime, svoju epizodu popularnog kviza Potjera, prenosi srednja.hr.

– Četiri igrača koja se ne znaju otprije moraju djelovati kao tim žele li u Potjeri zaraditi novac. No, na tom putu postoji prepreka – lovac’,  rečenice su to koje na početku kviza Potjera izgovara Joško Lokas.

No, ovoga puta izgovorio ih je učenik 3.g razreda SŠ Hrvatski kralj Zvonimir u Krku. Učenici tog razreda su, naime, u sklopu zadatka iz Hrvatskog snimili svoju epizodu kviza Potjera te tako na poprilično kreativan način ponovili naučeno gradivo.

– S obzirom na to da su učenici u trećem razredu gimnazije prešli na reformski program nastave, dobili su rubriku Kultura i mediji u kojoj sam vidjela potencijal za ostvarivanje onih aktivnosti koje smo prošle godine uvrštavali u druge rubrike ili sam ih, mogli bismo reći, pokušala motivirati da za dodatnu ocjenu iz aktivnosti naprave uratke povezane s gradivom koji će biti plod njihove kreativnosti i izlaženja iz okvira redovne, uobičajene nastave, kaže profesorica Andreja Dunato.

Morali osmisliti kreativni uradak povezan s gradivom

Kaže, učeničke radove obično su sačinjavali razni plakati, kratki video uradci ili pak odglumljene scene u učionici, zamišljeni intervjui i slično. Na taj bi način ponavljali gradivo ili lektire, a kako ističe profesorica, pokazalo se da tako, putem kreativnih uradaka, učenici zaista pamte dugoročnije.

– Učenici se sami jave s idejom, zatim u razgovoru dolazimo do određenih savjeta i načina na koji bi mogli izvesti zamišljeno, ali potičem ih da sve učine sami i da se sami dosjete načina na koji nešto žele prikazati, inače atribut ‘kreativni’ pomalo gubi svoju svrhu. Mogu Vam reći da su uradci sve originalniji, a učenici su se opustili i dali mašti na volju, što ste vjerujem i primijetili gledajući njihovu verziju Potjere. Dakle, morali su osmisliti uradak koji će biti povezan s bilo kojim gradivom ili područjem koje smo obrađivali te prožet kulturom i medijima. Sve ostalo mogli su sami zamisliti i predložiti, ništa im nije bilo zadano. Momci su obuhvatili i televizijski medij, ali i glumačke trenutke, kao i samo snimanje i montiranje scena (emisije, kviza) te su tako postmodernističkim činom predstave u predstavi koji stalno spominjemo ‘odradili svoj zadatak’, kaže profesorica Dunato.