Ko je bolji u matematici: dječaci ili djevojčice? Nauka otkriva odgovor

Proučavali smo ponašanje djevojčica i dječaka na testovima iz matematike i primijetili smo da je njihova izvedba statistički jednaka; bili su nerazlučivi. U ranom djetinjstvu razvijale su iste sposobnosti istim stopama


LadyBB / Pixabay

Novo istraživanje uz pomoć magnetske rezonance dokazuje kako dječaci i djevojčice koriste iste mehanizme mozga za rješavanje matematičkih problema bez obzira na spol, prenosi miss7mama.24sata.hr.

Studija, objavljena u časopisu Science of Learning, je provedena nad 104 djece u dobi od 3 do 10 godina te je otkrila slične obrasce aktivnosti mozga kod dječaka i djevojčica za vrijeme bavljenja osnovnim matematičkim zadacima.

Proučavali smo ponašanje djevojčica i dječaka na testovima iz matematike i primijetili smo da je njihova izvedba statistički jednaka; bili su nerazlučivi. U ranom djetinjstvu razvijale su iste sposobnosti istim stopama, kaže Jessica Cantlon, profesorica razvojne neuroznanosti na Sveučilištu Carnegie Mellon i stariji autor studije.

Ovi su rezultati veoma važni zbog činjenice da više dječaka nego djevojčica završi na STEM fakultetima i poljima (nauka, tehnologija, inženjerstvo i matematika).

Cantlon i njezin tim za vrijeme istraživanja djecu se podvili izvođenju kognitivnih testova i gledanju videa vezanih uz matematičke zadatke i to sve za vrijeme magnetske rezonance. Ovo je prvo takvo istraživanje koje je za procjenu bioloških spolnih razlika u matematičkim sposobnostima kod djece koristilo prikazivanje različitih slika i videa za vrijeme provođenja magnetske rezonance.

Pogledali smo koja područja mozga snažnije reagiraju na sadržaj matematike u videozapisima i zadacima, u usporedbi s nematematičkim sadržajima poput čitanja ili abecede. Na taj način može se definirati matematička mreža tako da se promatraju regije koje jače reagiraju , kaže Cantlon.

Kad to činimo kod djevojčica, vidimo da određena mreža mozga reagira, a kad radimo istu analizu kod dječaka vidimo potpuno iste regije.

Cantlon navodi da su mreže i kod dječaka i kod djevojčica identične. Cantlon smatra kako način na koji se djevojčice odgajaju utječe na njihov manji broj u STEM područjima. Također, napominje i kako se u školama, profesori matematike više fokusiraju na dječake nego na djevojčice, što je također jedan od faktora za manjak žena u STEM području.

(Školski.ba)