Kako Japanci uče djecu da ne budu izbirljiva?

Evo nekoliko lekcija japanskih roditelja koje se isplati kopirati kako biste uštedjeli živce i natjerali djecu da uživaju u hrani.


Young Asian Japanese family with preschool kids have cooking for breakfast in modern kitchen home.
Ilustracija: Envato

Natjerati djecu da jedu zdravu hranu je prava muka za sve roditelje. No roditelji u Japanu savladali su umijeće uvjeravanja svoje djece da jedu s užitkom, a ne da plaču nad tanjurom ili pljuju brokulu.

Evo nekoliko lekcija japanskih roditelja koje se isplati kopirati kako biste uštedjeli živce i natjerali djecu da uživaju u hrani.

Pustite dijete da eksperimentira i proba nove okuse

Djeci lako dosadi ista hrana, a njihove prehrambene navike često se mijenjaju. Zato je važno da iskuse nova jela, a većina japanskih roditelja to shvaća vrlo ozbiljno. Prema riječima stručnjaka, što više vrsta hrane dijete okusi, to će više rasti njegov interes za hranu. Kad djetetu dopustite da proba različita jela, razvijate njegov okus te postaje sklono isprobavanju novih jela.

Pustite dijete da uživa u jedenju

Jedan od razloga zašto djeca razvijaju odbojnost prema hrani je stalno prisiljavanje da jedu nešto što ne vole. Uvedite povremene poslastice za dijete. Roditelji bi trebali izbjegavati biti prestrogi u pogledu zdrave prehrane. Djecu treba natjerati da uživaju u svojim obrocima, a uključivanje malih poslastica može ih potaknuti da im se raduju.

Servirajte hranu na manjim tanjurima

Logika je jednostavna – kad je hrana servirana na manjem tanjuru, dijete neće biti zastrašeno veličinom tanjura i porcijom.

Jedite kao obitelj

Japanski roditelji uvijek sjedaju za stol s djecom. Redoviti zajednički obroci i puštanje djeteta da sudjeluje u procesu kuhanja mogu ga potaknuti da pokaže više interesa za ono što će jesti. Postavite obrazac zdravog, ukusnog kuhanja i ugodne prehrane kao primjer svojoj djeci.

Puno skačite i trčite

Ljudi u Japanu preferiraju vožnju biciklom ili brzu šetnju. Na neki način potiču svoju djecu na fizičke aktivnosti, poput trčanja i skakanja. A znamo da je tjelesna aktivnost važna kada je u pitanju poticanje zdravog apetita. Umjesto da pustite dijete da satima igra videoigre, izvedite ga u šetnju ili park, zaigrajte igru skrivača ili slično.


Sviđa ti se objava? Podijeli je sa prijateljima!