Još jedna škola u BiH zabranila mobitele: Učenici se na odmorima nisu družili

Nova situacija je učenicima neobična, no više je onih kojima se ova ideja sviđa.


Foto: Federalna TV

U proteklih nekoliko mjeseci region, ali i Bosnu i Hercegovinu zadesili su nemili događaji u vidu virtuelnog nasilja u školama. Sve je to alarmiralo roditelje, širu javnost, ali i lokalne vlasti da donesu niz odluka s ciljem zaštite djece.

Takav primjer bilježimo i u Velikoj Kladuši, gdje je menadžemnt Osnovne škole „25. novembar“ donio odluku o zabrani donošenja i korištenja mobitela u školama.

U novu školsku godinu učenici osnovne škole „25. novembar“ u Velikoj Kladuši krenuli su uz novo pravilo menadžmenta škole: nastava će biti održavana bez korištenja mobitela, odgovaranja na pozive i iščekivanja poruka.

Prema riječima direktorice škole Veldine Alibegić, donošenje ovakve odluke nije bilo predmet rasprave jer su primijetili da njihovi učenici sve više zanemaruju nastavu te postaju asocijalni.

 – Zabrinjavajuća je bila ta socijalizacija učenika, gdje smo primijetili na velikim odmorima da se oni, jednostavno, više ni ne druže. Ako su u nekoj skupini, onda su svi su tu, ali tu su i telefoni i oni tako komuniciraju skupa, navodi Alibegić za Federalnu TV.

U ovoj školi u proteklom periodu zabilježena je i zloupotreba mobitela, pa su došli do zaključka da se učenici uglavnom fokusiraju na negativne strane korištenja tehnologija.

 – Učenici se manje fokusiraju na nastavni proces, izostaje socijalizacija, dolazi do cyber nasilja, a tu je i nedopušteno fotografiranje i snimanje nastavnika, drugih uposlenika i drugih učenika u školi, ističe pedagogica Alma Karajić.

Nova situacija je učenicima neobična, no više je onih kojima se ova ideja sviđa.

 – Pretpostavljam da će se veoma poboljšati komunikacija u školi, učenici će se više fokusirati na učenje i na druženje, smatra učenica devetog razreda Amela Pehlić.

 – Imaju fiksni telefoni u školi, tako da ako bude neki problem, da učenik treba zvati nekoga, nastavnici, pedagozi i direktorica će sve to riješiti, dodaje učenica devetog razreda Mona Hašić.

Podijeljene stavove imaju i roditelji. No, većina ih je ovoj ideji dala podršku, a upravo njihova podrška, prema riječima direktorice, je najpotrebnija. Uprkos tome, oni koji su donijeli ovu odluku, jasnog su stava – pitanje je vremena kada će se pokazati da je ona bila ispravna.