Foto: Ilustracija

Finski zvaničnici žele ukloniti školske predmete iz nastavnog plana i programa tako da u toj zemlji više neće biti nastave iz časova fizike, matematike, književnosti, historije ili geografije.

– Postoje škole koje podučavaju na staromodan način i koji je bio koristan u početku 1900-ih godina, no potrebe više nisu iste i moramo nešto pronaći što će odgovarati 21. stoljeću, kazao je šef Odjela za obrazovanje u Helsinkiju Marjo Kyllonen.

Umjesto pojedinih predmeta, učenici će proučavati događaje i pojave u interdisciplinarnom formatu. Na primjer, Drugi svjetski rat će biti ispitivan iz perspektive historije, geografije i matematike, a uvođenjem kursa “Rad u kafiću”, studenti će sticati znanje o engleskom jeziku, ekonomiji i komunikacijskim vještinama.

Ovaj sistem će biti predstavljen starijim učenicima, odnosno onima u dobi od 16 godina. Glavna ideja je da učenici treba da izabere koje teme ili pojave žele da proučavaju, imajući u vidu svoje ambicije za budućnost i svoje sposobnosti. Na taj način studenti neće morati prolaziti kroz cijelu tok proučavanja gradiva iz fizike ili hemije, dok se sve vrijeme pitaju “što će meni ovo?”.

Tradicionalni format komunikacije nastavnik-učenik će se također promijeniti. Učenici više neće sjediti za školskim klupama i zabrinuto čekati kada će biti prozvani da odgovaraju na pitanja. Umjesto toga, oni će zajedno raditi u malim grupama kako bi razgovarali o problemima.

Finski obrazovni sistem podstiče kolektivni rad, zbog čega će te promjene uticati i na nastavnike. Reforma školstva će zahtijevati veliku saradnju između nastavnika iz različitih predmeta. Blizu 70 posto nastavnika u Helsinkiju su već poduzeli pripremne radove u skladu sa novim sistemom za prezentovanje informacija i, kao rezultat toga, oni će dobiti povećanje plate.

Očekuje se da će promjene biti završene do 2020. godine.

(N1)