Direktorica UNICEF-a: Pozivam vlasti da otvore škole

"Djeca ostaju zakinuta u sposobnosti čitanja, pisanja i osnovne matematike..."


Izvršna direktorica UNICEF-a Henrietta H. Fore uputila je poruku vlastima širom svijeta o tome koliko je, i pored uslova pandemije, neophodno održati redovan nastavni proces koji će omogućiti djeci kvalitetno obrazovanje.

Izvršna direktorica ove organizacije naglasila je kako je pandemija koronavirusa znatno utjecala na obrazovanje djece i mladih koji u ovom periodu u svome obrazovanju propuštaju mnogo, a stotine miliona djece nije imalo adekvatan pristup online sistemu učenja, prenosi klix.ba.

 – COVID-19 je utjecao na gotovo svaki aspekt dječijeg života, ali možda najdramatičnije na njihovo obrazovanje. Kako ulazimo u drugu godinu pandemije, slučajevi se nastavljaju pojavljivati širom svijeta. Neke se države ponovno otvaraju dok čekaju vakcine, a djeca i mladi propuštaju obrazovanje, rekla je Fore i istakla najveći problem online obrazovanja u ovom trenutku.

 – Dok su škole bile zatvorene, najmanje 463 miliona učenika nije imalo pristup učenju na daljinu i uprkos našim najboljim naporima, dodatnih 24 miliona djece rizikuje da potpuno isklizne iz sistema. Ovo će preokrenuti desetljeća teško stečenog napretka, tragediju za djecu, njihove zajednice i njihove zemlje bez obzira na to radi li se o zemljama s visokim, srednjim ili niskim primanjima, rekla je Fore.

Iako je jasno da škole nisu pokretači pandemije, Fore ističe kako su se mnoge države odlučile zatvoriti obrazovne ustanove na gotovo godinu. Zatvaranjem škola djeca su postala izloženija zlostavljanju, nasilju i iskorištavanju.

 – Uprkos jasnim dokazima da škole nisu pokretači pandemije, previše se zemalja odlučilo da škole ostanu zatvorene, negdje gotovo godinu. Bez hitnih intervencija, ovo bi moglo trajati više od dvije godine. Djeca ostaju zakinuta u sposobnosti čitanja, pisanja i osnovne matematike, u njihovoj sposobnosti da steknu digitalne vještine 21. vijeka, u svom mentalnom zdravlju i socijalnom razvoju, jer propuštaju prijateljstva i svakodnevne interakcije i na kraju u njihovoj sigurnosti, jer ih zatvaranje škola čini izloženijim zlostavljanju, nasilju i iskorištavanju, navodi u svom saopćenju Fore.

Zbog trenutne situacije i štete koja je već načinjena u obrazovnom procesu, Fore ističe kako je nephodno osigurati uslove da škole i u vremenu pandemije ostanu otvorene.

 – Apelujemo na sve vlasti da osiguraju da škole ostanu otvorene i da ih stave na prvo mjesto u svim lokalnim planovima ponovnog otvaranja uz poštivanje svih mjera s ciljem ublažavanja svih povezanih rizika. To je moguće učiniti, navela je Fore i izdvojila pozitivne primjere iz svijeta.

 – Svjedoci smo nadahnjujućih primjera širom svijeta, od ponovnog otvaranja škola u različitim dijelovima zemalja do otvaranja škola za različite dobne skupine. Vidimo nova partnerstva koja pružaju obrazovanje marginaliziranoj djeci, ali ono što moramo jeste osigurati da se u bilo kojoj situaciji promjene epidemioloških mjera, škole otvaraju prve, odnosno zatvaraju posljednje, jasna je direktorica.

Kada je riječ o ulozi UNICEF-a u ovom procesu, Fore je istakla kako će nastaviti sarađivati s vladama, roditeljima i nastavnicima na tome da se svakom djetetu omogući kvalitetno obrazovanje.

 – Na nama u UNICEF-u, je da radimo ono što radimo najbolje. Sarađivati ​​s vladama, nastavnicima i roditeljima kako bi se svako dijete obrazovalo. Slijediti dokaze, koji većinom ukazuju na to da škole nisu glavni pokretači širenja virusa i zauzeti se za svako dijete koje propušta obrazovanje. Pomozite nam da se zalažemo za pravo svakog djeteta na učenje i obratite se ako vam je potrebna podrška, jer djeci ne smijemo priuštiti još godinu zatvorenih škola, stoji u zaključku poruke koju je uputila izvršna direktorica UNICEF-a Henrietta H. Fore.