“Josip Broz Tito u očima dječaka 21. stoljeća” naziv je knjige Zeničanina Harisa Telalovića, učenika devetog razreda. Ideja za knjigu javila se prije tri godine, a trenutno je u fazi dorade.
No, to neće biti prvi Harisov objavljeni rad. Zeničko čudo od djeteta – Haris Telalović jedinstven je u svom odrastanju. Od malena bavio se slikarstvom te iza sebe ima izložbu slika. Najveća ljubav mu je istraživanje historije, a naročito perioda SFRJ.
Kroz godine interesovanja, brojni sugrađani pomogli su mu doniranjem znački i drugih predmeta te literature iz ovog doba. Odatle se javila i želja da napiše svoju prvu knjigu:
– Želio sam jednako da usporedim i ovo vrijeme u kojem danas živimo i vrijeme SFRJ, a i da upoznam moju generaciju, koji nisu s tim toliko upoznati, o Josipu Brozu Titu, jer je to bio čovjek koji je vodio dio naše zajedničke historije.
Dobitnik je i 2. nagrade Udruženja za kulturu Konktrast te će njegov rad biti uvršten u Prvu zbirku mladih pisaca ZDK. Nagradu, kaže, nije očekivao:
– Prvo nisam mogao da vjerujem, mislio sam da je to neka šala, bio sam, naravno, pozitivno iznenađen i veoma sretan u istom trenutku, bilo je pomiješanih emocija.
Na konkurs za prvu ovakvu zbirku stiglo je više od dvije stotine radova učenika od 6. do 9. razreda ovog kantona.
– Najčešće su birane teme koje su možda i najkreativnije: Misterija školske biblioteke i Što mi je drvo šapnulo. I treća tema koja je također učestala je bila Prijateljstvo je zvijezda koja nam pokazuje put, istaknula je Melida Travančić, članica Udruženja za kulturu Kontrast, prenosi Bljesak.info.
Osim Harisa, glavne nagrade su osvojili Almedina Čelenka i Zejna Bakunić, a zbirka će okupiti pedeset najboljih radova.
– Trenutno je zbirka u procesu tiskanja, očekujemo da će ona biti završena polovinom sljedeće sedmice, a da ćemo krajem ovog mjeseca dodijeliti nagrade, pojasnila je Umihana Krlićević-Omerović, predsjednica ovog udruženja.
Projekta Udruženja za kulturu Kontrast i Haris Telalović jedinstven su primjer očuvanja bosanskohercegovačke kulture, ali i historije.