Ukoliko se bavite ovim poslom, od ključnog je značaja da svakodnevno učite kroz stalno posmatranje i razumijevanje. Evo nekoliko aktuelnih trendova koji će vam pomoći da odgovorite na zahtjeve vremena.

Jednostavan dizajn ponovo u trendu

Da li ste znali da je jednostavan dizajn ponovo aktuelan? Jednostavno dizajnirane stranice imaju odličan efekat na korisnike. Čist i lijep dizajn se uz malo znanja lako može postići.

Iako se misli da je jednostavan dizajn web stranica stvar prošlosti, nakon kraćeg surfovanja se može zaključiti da on i dalje dominira na tržištu. Umijeće da sa svega nekoliko elemenata postignete poentu zahtjeva vježbu, ali se, uz malo truda, vještine ovakvog dizajna mogu savladati.

Zamislite da sa samo nekoliko elemenata možete istovremeno dati odgovor na pitanje korisnika, a pritom mu obezbijediti odličan vizuelni doživljaj. Dva dugmeta i nekoliko geometrijskih oblika sa porukama – ništa više od toga. Eto, to je ono za čim takozvani flat dizajn teži.

Da je jednostavan dizajn sve popularniji svjedoči jedan od vladajućih trendova, „Google Material Design” (principi klasičnog provjerenog dizajna pomiješani sa inovacijama, svojevremeno predstavljeni u  operativnom sistemu Android 5). Naime, Google je nedavno propisao smjernice u kreiranju web stranica na osnovu posmatranja ponašanja korisnika. Po njima je čist i jednostavan dizajn jedan od ključnih elemenata za uspjeh sajta.

Čist dizajn je popularan i u Apple svijetu. Od kako su promijenili izgled iOS-a, donijeli su novi, i dalje veoma popularan talas na kome dizajneri još uvijek prave sajtove. Svi ključni elementi dizajna se pažljivo biraju i važno je istaći detalje koji ipak nisu prenaglašeni.

Šta je to što osvaja korisnika u ovakvom dizajnu? Prije svega, ne skreće mu pažnju sa sadržaja prevelikim brojem elemenata, a opet je izuzetno prijatan za oko. Tako se korisnik duže zadržava na sajtu.

Dobra slika i sadržaj – odličan efekat

Neki sajtovi osvajaju posjetioce sjajno dizajniranom impresivnom pozadinom. Svi ostali elementi na strani kao da nemaju međusobnu korelaciju, već su prosto „nabacani” po njoj.

Kako bi slika imala bolji efekat, važno je da bude povezana sa sadržajem sajta. Ona je sjajna za privlačenje pažnje, ali ne bi trebalo da cijeli sajt bude baziran na pozadini. Vodite računa da je sadržaj važan i da mora da bude dobro usklađen sa pozadinom.

Svrha slike na pozadini je da vizuelno pojača utisak koji ostavlja sadržaj, tj. tekst. Pozadina sajta nas informiše o sadržaju koji je na strani, a slika i tekst moraju biti jedna cjelina.

Potpuno drugačiji – hipsterski stil u dizajnu

Ako želite da se vaš sajt potpuno izdvoji upečatljivim dizajnom, možete da primijenite sasvim drugačiji pristup i iskombinujete prethodna dva stila. Ovako ćete dobiti stranicu u takozvanom hipsterskom stilu. Ubacite tekst i fotografiju u uzbudljivi kolaž sa smirenošću flat dizajn kompozicije i dobili ste moderno dizajniranu stranicu, koja istovremeno ima retro izgled. Zvuči neobično, ali mnogi veliki brendovi koriste ovakav dizajn. Za tekstuelne poruke možete slobodno koristiti više različitih fontova i vidjet ćete da rezultat može biti nešto sasvim svježe i neočekivano.

Koji god stil i moderne trendove u dizajnu da izaberete, uvijek je najbitnije napraviti sajt sa smislenim i vječnim, a unikatnim dizajnom. Ovo nije samo proizvod koji će privući korisnike nego će biti i vaš lični pečat i bitna referenca u portfoliju za budućeg poslodavca ili klijenta.

Svako ko prati trendove ostat će uvijek konkurentan na tržištu. Kako dokazati da ste neko ko drži korak sa promjenama na tržištu? Certifikati su sjajan način da to postignete. Zvanje Adobe Certified Expert može vas izdvojiti iz mora CV-jeva i uticati na povećanje zarade za buduće projekte. Kada odličan proizvod na tržištu potkrijepite dobrom edukacijom i priznatim certifikatima, bit ćete tražen i cijenjen profesionalac. Za svakog uspješnog dizajnera ključno je da prati trenutne trendove i predviđa u kom pravcu će se oni kretati.

(Školski.ba)