• 29.10.2020.

Zbornica: Kako pomoći djeci da razumiju tekstualne zadatke?

Jeste li ikada razmišljali o tome da izostavite brojeve dok podučavate djecu rješavanju tekstualnih zadataka? Zvuči čudno, zar ne, ali učenici uspješno rješavaju tekstualne probleme kad u njima prvo izostavite brojeve. To im pomaže da se usredoče na sadržaj teksta umjesto samo na brojeve.

 Zbornica: Kako pomoći djeci da razumiju tekstualne zadatke?

Donosimo pet metoda kojima se možete koristiti prilikom podučavanja tekstualnih zadataka.

1. Uklonite brojeve iz teksta

Uklanjanje ometajućih brojeva iz opisa pomaže učenicima da se koncentrišu na sadržaj teksta i razumiju odnos između brojeva.

Podijelite učenicima zadatak s praznim crtama, bez brojeva. Zatim s učenicima odredite je li nešto nečemu dodano ili od nečega oduzeto. Tako dobijate jednačinu.

2. Postavite različite brojeve u tekstualnim zadacima

Tek nakon što rasprave o problemu u zadatku, otkrijte učenicima brojeve. Postavite različite brojeve ovisno o potrebama učenika. U početku je dobro koristiti se istim brojevima kako biste bili sigurni da su svi razumjeli postupak.

Nakon što se svi učenici upoznaju s postupkom, podijelite im različite brojeve ovisno o rezultatu i nivou koji želite postići. Također, tokom prelaska gradiva mijenjajte brojeve, na primjer iz jednocifrenih u dvocifrene.

3. Prestanite tražiti “Tačan odgovor”

Učenici ne rješavaju tekstualne zadatke kako bi pronašli tačan odgovor. Želite postići da učenici budu sposobni objasniti postupak i razumjeti dubinu problemskog zadatka.

4. Razlikujte modele i metode

Potrebno je razlikovati modele kojima se učenici koriste kako bi razumjeli odnos brojeva u problemu i metode kojima se koriste za pronalaženje rješenja. Te dvije stvari djeluju zajedno, ali su vrlo različite.

Model je vizualni način na koji je predstavljen problem.

Metoda je način na koji učenik rješava problem, sabirajući ili oduzimajući brojeve.

Mlađi učenici mogu izvesti igrokaz o matematičkom problemu ili ga crtati uz pomoć crta ili krugova. Ali morate ih gurnuti prema učinkovitosti. Kada brojevi postanu veći, bit će potreban novi model koji će učinkovitije predstaviti odnos među brojevima.

Učenici se moraju učinkovito služiti jednim modelom prije nego što prijeđu na drugi. Možda će se jedno vrijeme koristiti dvama modelima usporedno dok ne svladaju sličnosti među njima, piše Skolskiportal.hr.

Učenici bi također trebali biti sposobni razviti svoj lični model. Moraju znati pronaći način koji najbolje funkcioniše za njih.

Isto vrijedi i za metode pronalaženja rješenja. Poučavajte metodama vježbajući osnove matematičkog računanja prije nego što ih primijenite na tekstualne zadatke kako bi ih učenici dobro razumjeli i bili u stanju brzo se odlučiti za jednu od njih.