No, prema novim istraživanjima, nije svako vrijeme pred ekranom loše. Naime, ta studija je istraživala koliko u stvari ono utječe na akademski uspjeh učenika. Iznenađujuće puno, pokazali su rezultati i to na razne načine, prenosi djecjaposla.com.
Tako su naučnici došli do zaključka da samo gledanje tv-a i igranje igrica negativno utječe na akademski uspjeh učenika i njihovu izvedbu u školi. Proveli su istraživanje na 106 tisuća djece u dobi od četiri pa do 18 godina, uzimajući u obzir koliko vremena provedu na internetu, gledajući tv, na mobitelu, igrajući igrice te ostale načine provođenja vremena pred ekranom.
Gledajući na takav način nisu našli nikakvu povezanost školskog uspjeha s vremenom provedenim pred ekranom. No, kada su raščlanili svako vrijeme pred ekranom posebno i usporedili sa školskim uspjehom, razlike su počele bivati očite.
Na primjer, primijetili su kako previše gledanja televizije utiče na dječji govor i sposobnost rješavanja matematičkih zadataka, kako kod tinejdžera tako i kod posve male djece. S tim da su tinejdžeri bili “pogođeni” više nego mala djeca. Jednako tako pokazalo se da negativan utjecaj imaju i video igre, pa su tako istraživanja utvrdila da djeca koja više vremena provode igrajući video igre postižu slabiji akademski uspjeh u školi.
Nučnici se nadaju kako će ovo istraživanje biti nit vodilja roditeljima koji bi trebali nadzirati i odrediti koliko će njihovo dijete dnevno provoditi vremena s nekim gadgetom i što će na njemu raditi.
Kako sve to organizirati i planirati? Američka udruga pedijatara osmislila je čak online obiteljski planer u koji možete unijeti dob svog djeteta i kroz nekoliko koraka stvoriti “zdrav” raspored gledanja i igranja, prilagođen dobi i navikama.
(Školski.ba)