Učenici iz Tuzle istraživali problem izbornih prevara u BiH

Ovi mladi ljudi rješenje vide u digitalizaciji izbornog procesa.


Ilustracija: ŠKOLSKI / Envato
Ilustracija: ŠKOLSKI / Envato

Na Općim izborima održanim 2. oktobra prošle godine, Koalicija Pod Lupom zabilježila je 65 težih kršenja izbornog zakona, a Tužilaštvo Bosne i Hercegovine je zaprimilo 120 krivičnih prijava o izbornim nepravilnostima.

Bilo da se radi o lokalnim ili Općim izborima, svjedoci smo da se plasiraju informacije o prevarama, malverzacijama i optužbama političkih stranki da su pokradeni.

Upravo su ”Izborne prevare” tema istraživanja koje su proveli učenici Mješovite srednje elektrotehničke škole Tuzla u okviru Projekta ”Građanin/Ja Građanin”, a koji je sastavni dio predmeta Demokratija i ljudska prava.

 – Zato što građani ne vjeruju u izborni proces jer su svjesni da njihov glas može biti „kupljen“ i jer su svjesni brojnih načina na koji izborna prevara može biti izvedena jer u našem izbornom zakonu ima dovoljno prostora da se te izborne prevare dese, kaže učenica Belma Karić, piše Rtvslon.ba.

S ciljem uspješnije realizacije projekta ostvarili su saradnju sa ustanovama nadležnim za rješavanje ovog problema, nevladinim organizacijama i neformalnim grupama, ali i Centralnom izbornom komisijom BiH.

 – Jako je važno da mladi od prvih trenutaka punoljestva mogu porticiprati u izbornom procesu da oni to zaista primjene. Evo i ovi časovi doprinijet će tome da se jedan broj ljudi, konkretno u Tuzli uključi u izborni proces. Ja toplo preporučujujem svim mladim ljudima da ako nisu angažirani da se slobodno angažiraju u pol stranke po izboru ili nevladine organizacije, ističe Suad Arnautović, predsjednik Centralne izborne komisije BiH.

Niska izlaznost jedan je od ključnih problema izbornog procesa i otvara prostor za izborne prevare. Ovi mladi ljudi rješenje vide u digitalizaciji izbornog procesa.

 – Što znači da bi mi predložili elektronsko glasanje i brojanje glasova, kao i sama elektronska identifikacija, a to znači da kada pristupamo briačkom mjestu da se iidentifikujemo preko otiska prsta ili na neki drugi biometrijski način, ističe učenica Ada Hidanović.

Pored ovog problema, učenici Mješovite srednje elektrotehničke škole Tuzla bavili su se i temama mentalno zdravlje, mito i korupcija, negiranje genocida i nasilje u porodici.

– U okviru predmeta Demokratija i ljudska prava imamo projekat „Ja, građanin“ gdje učenici svake godine izaberu jedan od aktuelnih problema. Ova godina je specifična, imamo 11 odjeljenja. Učenici istražuju različlite probleme na svim nivoima u BiH, rekla je Admira Uzunić, profesorica predmeta Demokratija i ljudska prava u Elektrotehničkoj školi Tuzla.

Uključivanje mladih ljudi u problematiku u društvu izuzetno je bitno, upravo zbog uočavanja problematike, razvijanja kritičkog razmišljanja i nuđenja adekvatnih rješenja.