Test iz matematike i prirodnih nauka: BiH učenici sudjeluju u međunarodnim istraživanjima

TIMSS 2023. istraživanje bit će provedeno u 129 osnovnih škola BiH.


Ilustracija: ENVATO / Školski.ba

Agencija za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje (APOSO) BiH započela je s provedbom međunarodnih istraživanja računalne i informacijske pismenosti (ICILS) i istraživanja trendova u znanju matematike i prirodnih nauka (TIMSS). Bosanskohercegovački učenici po prvi put sudjeluju u ICILS-u, a treći put u istraživanju TIMSS, novost je u tome što će zadatke iz oba istraživanja raditi na računarima.

TIMSS 2023. istraživanje bit će provedeno u 129 osnovnih škola BiH, a u njemu će sudjelovati oko 4.000 učenika četvrtog razreda, priopćeno je iz agencije APOSO. Za razliku od prethodnih ciklusa TIMSS istraživanja, u kojima je BiH sudjelovala 2007. i 2019. godine, ovog puta učenici će TIMSS zadatke iz matematike i prirodnih nauka raditi na računarima, u e-okruženju.

Osim procjene obrazovnih postignuća učenika, upitnici koje budu popunjavali učenici, njihovi roditelji, učitelji i direktori škola pružit će podatke o obrazovnom i porodičnom kontekstu u kojem djeca uče. U međunarodnom istraživanju računalne i informacijske pismenosti ove godine sudjelovat će oko 3.000 učenika osmog razreda iz 112 osnovnih škola.

Riječ je o relativno novom istraživanju koje mjeri razlike u računalnoj i informacijskoj pismenosti učenika na međunarodnoj razini. U fokusu istraživanja su sposobnosti i vještine učenika za prikupljanje i produkciju digitalnih informacija, odnosno procjene razine ključne informatičke pismenosti i razumijevanja sigurne i primjerene upotrebe digitalnih informacija.

Učenici će u TIMSS i ICILS istraživanjima sudjelovati do kraja školske godine, a rezultati će biti objavljeni krajem 2024. godine. Oba istraživanja u Bosni i Hercegovini provodi Agencija za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje u saradnji s Međunarodnim udruženjem za evaluaciju obrazovnih postignuća (IEA).

Podsjetimo, Međunarodno istraživanje znanja matematike i prirodoslovlja (TIMSS) koje je u utorak predstavljeno u BiH pokazalo je da su učenici četvrtih razreda osnovnih škola daleko ispod svjetskog prosjeka zbog čega su iz međunarodnih organizacija angažiranih u toj zemlji pozvali na reformu obrazovanja.