Strast za učenjem i kako ga potaknuti kod djeteta?

Uspješna djeca strastveno gledaju na svijet oko sebe.


Foto: Envato
Foto: Envato

Kod kuće, u učionici i u parku su znatiželjni istraživači. Postavljaju pitanja i očekuju odgovore koji njihovim životima daju red i uzrok. Odmah reagiraju na bilo kakve promjene okruženja, žele znati odakle dolazi zvuk, zašto se na zidu pojavljuje sjajno svjetlo dok vjetar miče zastore ili tko dolazi u njihov dom.

Kada su djeca strastvena za učenjem također su i kreativna i to ne samo na projektima koji uključuju bojice i crtanje, prenosi Wishmama.hr.

Svijet posmatraju kroz kreativnu leću i primjenjuju je na prijateljstva, teme igre i odnose s roditeljima i učiteljima. Ona mogu izmišljati likove ili ideje gotovo iz ničega. Ona su u sretnom stanju i kad su sami kada su s vršnjacima, uživaju u tome u što su uključena i dopuštaju da njihov govor i priče teku.

Dijeljenje kreativnosti

Kada stvaraju, djeca znaju da su napravila nešto posebno. Žele to podijeliti, bez obzira na to je li njihova aktivnost planirana ili ne. Gotovo da možete vidjeti kotačiće kako se okreću u glavama strastvene djece. Njihova lica sjaje kad smisle odgovor koji ih zadovoljava. Najvažnije, ona su zabavno društvo jer je njihova strast zarazna.

Dopuštanje djeci da budu kreativna

Kreativnost obuhvaća osjetljivost, tečnost, fleksibilnost, originalnost, razradu, preuzimanje rizika i naravno, maštu. Djeca koja su kreativna ne samo da smišljaju nova pitanja, ona smišljaju i odgovore.

Štoviše, njihove ih jedinstvene ideje motiviraju na završetak bilo kojeg zadatka koji im pomaže riješiti problem. Čak i ako eksperiment i ne uspije, željet će ga probati.

Strast za istraživanjem počinje kod kuće

Mnoga su djeca prirodno kreativna. Neka bi željela biti kreativna s igračkama, predmetima iz okoline štapovima, blatom, lišćem) ili crtanjem i modeliranjem.

Druga stvaraju kompleksne priče sa zanimljivim zapletima igrajući se riječima. Neka su treća djeca, opet, kreativna na način da razvijaju odnose s vršnjacima.

Kreativnost možete početi poticati kod kuće zanimajuće se za djetetovu igru. Možete reći:

 – Primijetila sam da te jako zanima što se događa. Ili:

 – Jako si pametan/na kad razmišljaš o različitim načinima igre sa svojim prijateljima.

Potičući ga, govorite djetetu da je pametno i kreativno.

Dopustite djeci da koriste svakodnevne materijale na nelogične načine bez pokazivanja „ispravnog“ načina kako ih mogu napraviti.

Jennifer Demko, ravnateljica predškole, priča priču o djetetu koje je lijepilo svoj crtež na list papira. Očekivano je bilo da će staviti ljepilo ispod slike, spustiti ju na papir i završiti zadatak.

No, dijete je počelo cijeli papir premazivati ljepilom. Kad se ljepilo osušilo, ostavilo je osušeni, popucani sloj zbog kojeg je crtež izgledao sjajno i lijepo.

Zbog toga što djetetu niko nije rekao: “Nemoj stavljati ljepilo posvuda”, djevojčica je stvorila nešto novo i lijepo.