Stigli dokazi: Jutarnja nastava trebala bi počinjati kasnije

U američkom gradu Seattle-u, od školske godine 2016./2017. učenicima osnovnih i srednjih škola nastava započinje u 8 sati i 45 minuta, što je sat vremena kasnije nego li je počinjala prijašnjih godina. Ovo je već treća školska godina otkako se početak nastave pomaknuo za sat kasnije, a istraživanje je pokazalo pozitivne posljedice.


Security / Pixabay

Učenici u Seattle-u na prvi školski sat već treću godinu za redom dolaze u 8 sati i 45 minuta. Istraživanje je pokazalo da je ovakvo pomicanje početka nastave imalo pozitivne učinke na djecu, prenosi srednja.hr.

Naučnici sa Sveučilišta u Washingtonu proveli su istraživanje nad srednjoškolcima prije i poslije promjene vremena početka nastave. Pokazalo se da učenici sada u prosjeku spavaju 34 minuta duže nego prije, što je njihovo vrijeme spavanja približilo preporučenom broju sati spavanja od minimalno 8 sati i 30 minuta (učenici sada spavaju oko 7 sati i 24 minute, a prije su spavali 6 sati i 50 minuta), piše npr.org.

Osim što su odmorniji, učenici pokazuju i bolji uspjeh u školi u usporedbi s učenicima kojima prvi sat započinje ranije. Ocjene su im bolje, manje kasne u školu, te su spremniji za praćenje nastave. Naravno, činjenica da su učenici kojima nastava počinje kasnije nego drugima imali bolje ocjene ne mora biti povezana sa samim vremenom početka nastave.

Stručnjaci za navedeni izvor navode da su otkrivena poboljšanja s ovako malom promjenom pokazatelj izuzetne uspješnosti i važnosti prilagođavanja početka nastave za cjelokupno funkcioniranje učenika.

Ovo nije prvi put da naučnici pokazuju da pomicanje početka nastave za sat kasnije može pridonijeti učenicima u mnogim aspektima.

(Školski.ba)