Bez sna, ljudi bi umrli – i to doslovno. Dobar i zdrav san danas se smatra luksuzom, a samo u SAD-u 70 miliona ljudi pati od nedostatka sna ili lošeg spavanja.

Da bi se tome stalo u kraj, profesor neurologije sa Harvarda Patrick Fuller za Business Insider otkrio je svoje svakodnevne navike, koje mu pomažu da se ujutro budi odmoran, odnosno da od sna izvuče najviše što može.

On naime ima šest navika, koje svakodnevno radi – da bi noću mirno spavao. Kada napravimo pregled, shvatimo da to zapravo uopšte nije teško.

Fuller se svako jutro budi u isto vrijeme, bez alarma – odmoran, naspavan i spreman za nove radne izazove. Suštinski, Fuller promoviše “želju za snom”, odnosno dnevnu rutinu zbog koje ćete poželjeti naveče da spavate bez ikakvih ometanja.

1. Izbjegavati poslijepodnevne stimulanse

Nakon 15:00 sati treba izbjegavati kafu i pića koja sadrže kofein. Tom sastojku treba do šest sati da izađe iz organizma, a direktno utiče na san.

2. Redovno vježbati

Savjet doktora Fullera je svakodnevna vježba. Najmanje 20 minuta do pola sata dnevno će vam pomoći da lakše zaspite naveče. Učvrstit će vam i poboljšati večernji san.

3. Napravite atmosferu za spavanje.

Prigušena svjetla daju “komandu” vašem mozgu da se pripremi za san. Mozak potom luči melatonin, hormon koji reguliše san.

4. Pogasite telefone, tablete, ekrane

Fuller savjetuje da sat vremena prije nego ćete krenuti da spavate ne dodirujete telefone, ili bili koju spravu sa displayem koju posjedujete u svom domu.

Plavo svjetlo koje zrači iz telefona i tableta varaju vaš mozak, dajući mu signale da je još uvijek dan.

5. Spavati u isto doba

Svaku noć, potrebno je otići na spavanje u isto vrijeme, samo kako bi se svako jutro probudili u istom trenutku. Drugim riječima, ako dobro poznajete svoj dnevni ritam, u skladu s njim – odlučite kada je idealno otići spavati.

6. Najvažniji savjet od svih

Nemojte izluđivati sami sebe pokušavajući da ovaj ritual ispoštuje stalno, svaki dan – istim tempom. Pratite svoje tijelo, nivo stresa koji se nakupi tokom dana i spoznajte sebe.

Poznavanje bioritma je ključno za zdrav san. Kada osjetite umor i zamorenost – to vam je direktna naredba da spavate.

Zdravlje ne oprašta, i tu rijetko kad postoji popravni ispit.

(STUDOMAT.ba)