Savjeti stručnjaka: Kako pripremiti dijete za upis u školu?

Psihologinja dala savjete roditeljima o pripremi djece za upis u školu.


Foto: Envato
Foto: Envato

Upis djece u školu zna biti stresan kako za roditelje tako i za učenike. Veoma je važna komunikacija između djeteta i roditelja prije nego što se upiše u školu bez obzira bio to upis u osnovnu ili srednju školu.

Kako je za portal Avaz.ba kazala pedagoška psihologinja Anela Hasanagić kada je u pitanju upis djece u osnovnu školu, mnogi roditelji laički pristupe tome i misle da će svome djetetu olakšati polazak u školu ako ga nauče da piše, broji.

Ispoljavanje emocija

– Međutim, to je upravo ono što bi trebalo zadnje da se radi, odnosno to su aktivnosti koje bi trebalo dijete u školi da savladava. Topla preporuka jeste da se roditelji više pozabave socijalnim i emocionalnim razvojem djece, odnosno jačanju njihovih kompetencija u tom smislu, rekla je Hasanagić.

Kada je riječ o emocionalnim kompetencijama jako je važno da se poradi na tome da dijete prepozna vlastite emocije, da ih nauči kontrolisati i da ih prepozna kod drugih osoba, dodaje.

– Pod kontrolom emocija podrazumijeva se da zna ispoljiti svoje emocije na adekvatan način, da može osjećati ljutnju, ali da nije uredu da tuče drugu djecu. Kanalisanje i adekvatno socijalno poželjno ispoljavanje svake emocije je nešto što je primarno da dijete nauči u predškolskoj dobi, rekla je ona.

Dodala je da socijalne vještine podrazumijevaju igranje sa vršnjacima, podnošenje uspjeha i neuspjeha.

Uspjeh i neuspjeh

– Kroz različite igre je jako dobro da dijete savladava te raznolike situacije, kazala je.

Kao primjer je navela dječiju igru na igralištu, prilikom čega pojedina djeca ne znaju neuspjeh da podnesu prilikom čega uzimaju svoje igračke i odlaze kući. Istakla je da je neuspjeh sastavni dio života i da djecu treba naučiti i o tome.

– Ono što vidimo jeste da djeca ne znaju podnijeti ni uspjeh, rugaju se drugu koji je izgubio, provociraju ga što nisu kompetencije koje će djetetu potpomoći da se bolje snađe u školskoj sredini, istakla je ona.

Naglasila je daje jako važno raditi na moralnom jačanju ličnosti na moralnim prosudbama, da se nauče da procjenjuju različite moralne situacije kako bi procijenili šta je dobro, a šta loše u različitim školskim situacijama. Istakla je da su puno važnije socijalne, emocionalne i moralne kompetencije u odnosu na druge.

Srednja škola i zanimanje

Na pitanje o upisu u srednju školu i odnosu roditelja i djeteta, naglasila je da je jako važno da se dijete osjeća kao adolescent.

– Adolescentni period jeste važan, u kojem dijete treba da sazrije, da postane zrela osoba. Roditelji trebaju da mu omoguće dozu vlastite odgovornosti za vlastitu sudbinu. Mnogi roditelji odlučuju u ime svoje djece koju će srednju školu upisati, što nije preporuka. Treba dijete pustiti da samo izabere prema vlastitom nahođenju šta želi, a ukoliko se i desi da dijete prepozna da nije za tu školu predviđeno, treba mu omogućiti da promijeni, kazala je psihloginja Hasanagić.

Dodala je da ima i jako puno studenata, ali i odraslih osoba koje mijenjaju svoje zanimanje.