1. Zaboravite na grickalice između obroka

Jedna od najčešćih slabosti su grickalice. Svi ti slatkiši i slane zanimacije koji su nam dostupni u svakom trenutku zapravo samo nam škode i udaljavaju nas od zdravih navika. Ukoliko ste iskreni ljubitelj grickalica, sigurno će vam biti teško da ih ostavite po strani tokom učenja. Pretjerano konzumiranje grickalica tokom učenja vrlo često je posljedica nervoze, ali i umora, što nas sve tjera da potežemo za ovakvom vrstom hrane bez razmišljanja. Koliko puta vam se dogodilo da nakon učenja shvatite da ste upravo slistili čitavu čokoladu, cijelu kutiju keksa ili vrećicu čipsa? Ako već ne možete bez grickalica, nemojte kupovati svoje omiljene zanimacije jer nedostupnost je najbolja odbrana, ili ih zamijenite zdravim grickalicama poput orašastih plodova i voća.

2. Opasnosti od sjedenja

Da li ste čuli da sjedenje ubija? Ne vjerujete nam, uvjeravamo vas da je učestalo i predugo sjedenje više nego pogubno za vaše zdravlje. Dugo sjedenje kao posljedicu može imati brojne bolesti i komplikacije koje se ne odnose samo na dobro stanje vaše kičme i dobro držanje. Prvi problem koji ćete sigurno primijetiti jesu problemi sa stomakom i probavnim sistemom. Ne dozvolite da vam se to dogodi već tokom studija, budući da vas sigurno očekuju godine sjedenja na poslu. Svako malo ustanite, prošetajte po kući, izađite napolje, istežite noge, ruke i vrat…

3. Česte pauze

Do sada ste nebrojeno puta čuli ovaj savjet da morate praviti pauze i da je potrebno istezati se nekoliko puta tokom vremena koje ste posvetili učenju. Taj savjet se toliko ističe upravo zato što je bitan za vaše zdravlje. Kada ulažete dodatni napor i vrijeme u učenje i pripremu ispita zaista je potrebno da češće pravite pauze kako biste odmorili oči, protegnuli noge, popili čašu vode budući da ste sigurno zaboravili da pijete tečnost dok učite… Vjerujte nam da će vam čak i te kratke pauze sačuvati zdravlje.

4. Stepenice čine čuda

Ukoliko već morate svakog dana da provodite sate u sjedećem položaju tokom učenja, svaki slobodan trenutak iskoristite za neku aktivnost i kretanje. Čak i da niste sportski tip ili jednostavno nemate vremena, svom opštem zdravlju možete pomoći tako što ćete se kretati što više. Prošetajte, krenite malo ranije i siđite par stanica ranije i prošetajte do fakulteta ili kuće (naravno podrazumijeva se da ne kasnite na predavanja), a ono što je najefikasnije jeste korištenje stepenica! Apsolutno zaboravite na lift, čak iako živite na 12 spratu. Ta aktivnost penjanja na 12 sprat umanjiće sve one negativne efekte dugočasovnog sjedenja.

5. Naučite da dišete pravilno

Zvuči kao besmislica? Većina osoba zapravo ne diše pravilno. Naše disanje je uglavnom vrlo plitko i na taj način ne unosimo dovoljno kiseonika u organizam koji je tokom učenja više nego potreban našem mozgu. Postoji nekoliko vježbica disanja koje lako možete pronaći na internetu ili pitati svog trenera ili ljekara da vam ih pokaže kako biste popravili ovu lošu naviku. Kada konačno “prodišete” shvatićete koliko je pravilno disanje zaista bitno.

(Studentski život)