Roditelji podijeljeni: Jedni traže da djeca izlaze na veliki odmor, drugi bi online nastavu

Jedan od profesora u jednoj sarajevskoj gimnaziji ne vidi logiku da djeca satima sjede na nastavi pod maskama, a da im se ne omogući izlazak na čist zrak.


Foto: EPA-EFE
Foto: EPA-EFE

Veliki dio roditelja, ali i nastavnika nije zadovoljan mjerom kojom se učenicima zabranjuje izlazak iz učionica tokom velikog odmora. Osim što su na nastavi s maskama i ne mogu izlaziti ni na malim odmorima, odluka da ostanu u učionicama i tokom 20-minutnog velikog odmora izazvala je različite reakcije.

Jedan od profesora u jednoj sarajevskoj gimnaziji ne vidi logiku da djeca satima sjede na nastavi pod maskama, a da im se ne omogući izlazak na čist zrak i malo fizičke aktivnosti nakon toliko sati sjedenja na nastavi. Jedan dio roditelja izražava nezadovoljstvo što su se djeca uopšte vratila u školske klupe, ali prema planu Ministarstva obrazovanja i odgoja ostanak djece u školama je primarni cilj, piše Source.ba.

Polovinom jula predstavljen je Priručnik za organizaciju i realizaciju odgojno-obrazovnog procesa u okolnostima pandemije COVID-19 za škole, nastavnike, ali i učenike te njihove roditelje.

U izradi Priručnika učestvovala je i doktorica Amra Junuzović-Kaljić koja u razgovoru za Patriju kaže da je školski proces podložan dinamici i pod stalnim je monitoringom.

 – Podržavam sve epidemiološke mjere, na nama odraslim i roditeljima je prije svega da mi vodimo računa da smo vakcinisani i da se pdržavamo mjera. Većina djece je u proteklih 20 mjeseci zaražavala se od svojih roditelja. Velika je odgovornost i na roditeljima, ako želimo da djeca što duže budu u školi onda se treba vakcinisati, pridržavati epidemioloških mjera, kaže Junuzović-Kaljić.

Na direktno pitanje da li bi se mogao djeci omogućiti tokom velikog odmora izlazak u dvorište, doktorica Junuzović-Kaljić navodi da svaka škola ima checking listu koju je dobila od Zavoda za javno zdravstvo KS.

 – Što se tiče epidemiološke situacije, što se tiče uslova u kojima rade, što se tiče prostora i kapaciteta i brojnosti. Direktori su dobili instrukcije od Ministarstva zdravstva, imaju čekiranje od strane Zavoda, nemojmo skakati u prva dva dana škole i otežavati dok se svi snađu. Trebamo jačati naš otpor pandemiji i time ćemo djeci pružiti bolje uslove. Nikakav plan nije zakucan, i Federalni krizni stožer mjere donosi na 15 dana, jer se prikupljaju podaci i prati se razvoj epidemiološke situacije, kazala je.

Govoreći o Priručniku kazala je da je riječ o instrukcijama za odvijanje nastave kako bi početak bio što sigurniji, a nastavnici imali što jasnije instrukcije.

 – Date su preporuke kako postupiti ako se nastava bude vraćala na kombinovani model ili online. Primarni cilj su djeca koja su naš humani kapital, sve što u njih uložimo je naš dobitak. Želim istaći da je sve stvar dinamike, koja je podložna analizi i prilagođavanju situaciju. Škole imaju instrukcije, ovo je početak prilagođavamo se, pod monitoringom je sve, a Ministarstvo je tokom ljeta uradilo na pripremi nastave kako bi taj početak bio što sigurniji, istakla je Junuzović-Kaljić.

Ona je rekla da će uvijek postojati nezadovoljstvo kakva god da se instrukcija o nastavi donese jer se ne može svima ugoditi, ali da se mora voditi računa o zaštiti djece.