Razred uči znakovni jezik zbog gluhonijemog druga

Prvačići u jednoj sarajevskoj školi uče znakovni jezik, kako bi što bolje komunicirali sa kolegom koji je gluhonijem.


Foto: Al Jazeera

Iz sarajevske Osnovne škole “Osman Nakaš” stiže primjer solidarnosti i želje za učenjem. Prvačići jednog odjeljenja pohađaju kurs znakovnog jezika, kako bi što bolje komunicirali sa školskim drugom koji je gluhonijem.

Za ideju je zaslužna učiteljica, a za dobru praksu ove škole već su zainteresovani mnogi.

Poziv na rođendan nije jedino što prvačići u toj sarajevskoj školi znaju na znakovnom jeziku. Zbog želje da razgovaraju sa Zejdom Ćoralićem, mnogo su učili prethodna dva mjeseca.

Učiteljica Sanela Ljumanović je najzaslužnija za ovaj uspjeh, kažu Zejdovi roditelji. Ona je organizovala nastavu koju dječak može pratiti i sretan dolaziti u školu.

– Naučili smo dosta. Naravno, treba tu još. Zejd je naučio, tako da sad mnogo bolje komuniciramo. I Zejd je mnogo sretniji, a i mi isto tako, objašnjava učiteljica Sanela.

Kako bi bili još sretniji, kurs će nastaviti nakon raspusta, kaže učiteljica.

– Dugoročno je cilj da Zejd uči čitati s usana kako bi se osposobio za život, jer na polju kad izađe mnogo ljudi ne zna znakovni jezik. Dakle, mi smo naučili mnogo stvari i riječi, sad to treba povezivati, u duže rečenice, cjeline, razgovore. Mislim da ćemo tokom februara uspjeti i to, dodaje.

Roditelji finansirali kurs

Već su uspjeli u tome da svi đaci imaju novo ime, koje je lakše opisati znakovnim jezikom.

– Zovem se Tarik. Ja sam dobio to ime zato što sam brz, kaže jedan od učenika.

Učiteljica je organizovala roditelje da finansiraju kurs, tako da nijedno dijete ne ostane uskraćeno za znakovni jezik.

– Dobra praksa iz odjeljenja I-2 Osnovne škole Osman Nakaš možda će biti primijenjena i u drugim školama. Već je mnogo zainteresovanih za ovu ideju, javlja Al Jazeerin reporter Emir Skenderagić.

Iz uprave škole kažu da njihove kolege žele angažovati tumača znakovnog jezika.

– Vlada jedno veliko interesovanje. Meni je drago da je to odjeknulo, kako bi se i drugoj djeci koja imaju slične poteškoće moglo pomoći, navodi Samra Guhdija, pedagogica OŠ Osman Nakaš.

Zejdu bi još više pomoglo da ima asistenta u nastavi, odnosno defektologa-tumača znakovnog jezika, kaže njegova majka. Nada se da će upravo ta želja postati stvarnost u Novoj godini.

(Al Jazeera)