U školu je krenulo 34 hiljade učenika u osnovnim i 13 hiljada đaka u srednjim školama na području Tuzlanskog kantona u Federaciji BiH. U toku je i izrada posebnog Pravilnika i Kodeksa sa sigurnosnim smjernicama i kodeksom ponašanja učenika i nastavnika koji će najvjerovatnije biti u primjeni od 1. oktobra ove godine. Alarm, godinama upaljen, ali se nikako ili teško rješava je sve veći manjak učenika, tačnije svake školske godine pada broja upisanih đaka, pogotovo prvačića.
Milica Sultanić, učenica Osnovne škole Mejdan iz Tuzle, jedna je od 3.600 prvačića koji su prvi put sjeli u školske klupe. Raduje se susretu sa ostalim đacima i već zna da je čekaju obaveze.
Djeca se odmarala, a škole sa Ministarstvom, i Vladom TK radile na mjerama koje je interresorna grupa predložila kako bi situacija u školskoj godini kada je sigurnost u pitanju bila bolja.
– Osnovne škole početak školske godine dočekuju spremne i to nam je posebno drago da nakon onih dešavanja na kraju prethodne školske godine sada imamo jednu potpuno drugačiju atmosferu u osnovnim školama, kaže Dževad Mehić, direktor OŠ Mejdan Tuzla.
– Svjesni smo svih izazova koji su pred nama, svjesni smo svega što je iza nas. Neophodno je da svi zajedno radimo, da uključimo roditelje, da uključimo cijelu zajednicu kako bismo postigli bolje rezultate u ovoj školskoj godini, poručio je Ahmed Omerović, ministar obrazovanja i nauke TK (SDA).
No, ono što je sada zabrinjavajući podatak je nastavak trenda pada upisa prvačića u školama na području Tuzlanskog kantona, ali i manji broj đaka od prvog do devetog razreda.
– Tu vidimo malo veće padove, gdje gubimo 250 do 300 učenika tijekom tih devet godina. Naravno, to još uvijek nije drastično jer mi smo imali neke padove proteklih godina puno veće. Ove zadnje dvije – tri godine prilično se stabiliziralo stanje, pojasnio je Nikola Čiča, direktor Pedagoškog zavoda TK.
Kako spriječiti demografsku katastrofu i ko bi trebao o tome da brine? Nadu da će biti bolje, tu najbezbolniju floskulu koja ništa ne rješava, lako izgovaraju svi. A ovo zahtijeva hitne i konkretne mjere. Od vlasti, akademske zajednice, obrazovnih ustanova, pa i roditelja. Nekima je problem izazov, pa, pratićemo mjere i rješenja, ako ih bude, piše Federalna.ba.