Cilj panela je bio pronaći koherentne i konkretne odgovore na pitanja suradnje privrede i obrazovnog sistema kada govorimo o praktičnoj nastavi učenika. Panel diskusija je organizirana pod okriljem projekta „Stručno obrazovanje kroz praktičnu nastavu u metalskom sektoru u Bosni i Hercegovini“, koji zajedno realizuju GS – Tvornica mašina Travnik d.o.o. i njemačka vladina  organizacije Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit GmbH  (GIZ) u okviru programa DEVELOPPP.de, iniciranog od strane Saveznog ministarstva za privredu saradnju i razvoj (BMZ).

Sudionici diskusije su bili Isabel Rapp, rukovoditeljica GIZ projekta «Stručno obrazovanje u BiH», Snježana Köpruner, generalna direktorica GS-TMT d.o.o., Dino Šačirović, rukovodilac zavarivanja GS-TMT d.o.o, Mujo Mandžuka, direktor kompanije “Greben” Novi Travnik i Nevzudin Buzađija, direktor Mješovite srednje tehničke škole Travnik.

Isabel Rapp, rukovoditeljica GIZ projekta «Stručno obrazovanje u BiH», je naglasila nakanu «Stručnog obrazovanja kroz praktičnu nastavu u metalskom sektoru u BiH» da učenicima i učenicama u tradicionalno deficitarnim zanimanjima zavarivač, bravar i CNC operater uz teorijski dio nastave pruži i kvalitetnu praktičnu nastavu u završnom razredu, koja će ih pripremiti za rad u poslovnom okruženju i prije završetka formalnog obrazovnog procesa. Köpruner je sudionicima i publici prenijela svoja, u svemu izvrsna, iskustva kompanije GS-TMT d.o.o., koja već više od godinu dana uzima aktivno učešće i sufinanciranje u ovom projektu. Kuriozitet je, podvukla je Köpruner, da je – od 20 učenika koji su u okviru projekta pohađali praktičnu nastavu, njih čak 7 po završenom školovanju dobilo posao u ovoj tvornici. Dino Šačirović, posvećen razvoju vještina učenika, je rekao da se radi o izvrsnim talentima, predanim povjerenim im poslovima te da će, iz iste grupe učenika, biti zaposleno još 7 njih. Ipak, i Šačirović i Nevzudin Buzađija, kao i ostali sudionici, su se složili da je u ovom dijalogu i za razvijanje dokazano uspješnog modela dualnog sistema obrazovanja neophodno i aktivno učešće resornih ministarstava, naročito ministarstava obrazovanja. Predstavnik Ministarstva obrazovanja, znanosti, kulture i športa Srednjebosanskog kantona se nije odazvao pozivu na ovu diskusiju, te su stoga neka od izuzetno važnih pitanja koja se tiču njihove direktne nadležnosti u konkretnom projektu ostala bez odgovora.

Mujo Mandžuka je govorio o svojim iskustvima.

– Obilujemo talentima, zainteresovanim mladim ljudima u ovoj privrednoj grani, no da bismo ih zadržali u BiH neophodna je suradnja države i resornih ministarstava, jasan je Mandžuka.

Buzađija, direktor Mješovite srednje tehničke škole Travnik, je sa skupom podijelio jednu izvanrednu informaciju. Naime, u školskoj ‘17./'18. godini je, po prvi put nakon dužeg vremena, upisano više učenika u zanimanja zavarivač, bravar i CNC operater nego u tradicionalno najpopularnije zanimanje automehaničar. Ovu zaslugu direktor škole pripisuje uspjehu projekta i, sada već izvjesnoj, mogućnosti zaposlenja mladih ljudi u svojoj struci odmah po završetku školovanja.

(STUDOMAT.ba)