Nova matematička aplikacija ima za cilj “odvući djecu sa TikToka”

Osnivač Duolinga želi djecu "odvući" s TikToka novom matematičkom aplikacijom.


Luis von Ahn / Foto: Twitter
Luis von Ahn / Foto: Twitter

Osnivač i izvršni direktor Duolinga Luis von Ahn ima za cilj odvući djecu od TikToka i Instagrama novom matematičkom verzijom popularne aplikacije za učenje jezika. Aplikacija, fokusirana na matematiku na nivou osnovne škole, trebala bi se pojaviti sljedeće godine.

Kompanija sve više druge popularne besplatne aplikacije, poput TikToka i Instagrama, vidi kao svoje rivale umjesto obrazovnih platformi, jer se sve bore za pažnju ispred ekrana.

 – Duolingo je poznat po učenju jezika, ali naša misija je uvijek bila općenitija – radi se o cjelovitom obrazovanju, rekao je von Ahn za BBC News.

 – Izgradnja fizičkih škola širom svijeta koštala bi milijarde, a pametnim telefonima možemo doseći dvije trećine ljudske populacije. Ali problem sa pametnim telefonima je to što su oni mač sa dvije oštrice – oni također dolaze sa stvarima koje odvlače pažnju poput TikToka, kazao je.

Pokrenut 2012. godine, Duolingo ima 40 miliona mjesečnih korisnika i preuzet je 500 miliona puta širom svijeta.

 – Počeli smo s podučavanjem jezika jer je širom svijeta postojala ogromna potreba za učenjem engleskog, što može odmah povećati vaš prihod, ali oduvijek smo htjeli podučavati druge stvari, kaže von von Ahn.

On je sam osmislio prvi kurs španskog u ovoj aplikaciji, kao izvorni govornik iz Gvatemale.

Duolingo nagrađuje korisnike digitalnim novčićima i dobitnim nizovima, dok avatari iz crtića djeluju kao učitelji.

Ali von Ahn kaže:

 – Mnogi ljudi ne shvaćaju da kada s Duolingom započnete lekciju to je prilagođeno vama.

Dio ove personalizacije dolazi iz praćenja prethodnih performansi korisnika, ali aplikacija također kontinuirano eksperimentira na milionima korisnika, poboljšavajući svoj model putem podataka o izvorima – specijalnost von Ahna kao akademskog istraživača na Univerzitetu Carnegie Mellon.

Na primjer, opće pravilo je naučiti ljude koji uče španjolsku množinu prije konjunktivnog vremena, kaže von Ahn. No, kada Italijan uči portugalski, je li bolje podučavati pridjeve prije množine?

Da bi odgovorili na pitanja poput ovih, aplikacija jednoj grupi od 50.000 novih korisnika nudi kurs s različitim redoslijedom, kako bi uporedili njihove performanse s onima koji su koristili prethodnu metodu.

“Još jedan dio tajne” kaže gospodin von Ahn, “nije da vam damo samo stvari u kojima niste baš dobri, jer bi to bilo frustrirajuće, mi vas držimo što je moguće angažiranijim vježbama za koje mislimo da imate oko 80% šanse da uradite tačno.

 – Nadamo se da će se ovakva nova matematička aplikacija istaknuti – ali ostaje vidjeti hoće li uspjeti, kazao je.
Prelazak s jezika na matematiku, međutim, možda nije jednostavna jednačina – pogotovo jer će novi ciljani korisnici biti uglavnom djeca.

Duolingo još nije odlučio hoće li svoju matematičku aplikaciju plasirati školama ili pojedincima, kaže von Ahn, ali planira slijediti isti poslovni model kao i jezička aplikacija, koja je besplatna.

Samo 5 posto korisnika plaća pretplatu na premium verziju, a 75 posto prihoda kompanije dolazi od toga, ostatak od oglasa.

 – Ja dolazim iz siromašne zemlje, Gvatemale, i vidio sam razliku između onih koji su imali pristup najboljem obrazovanju i onih koji nisu znali čitati i pisati, pa sam htio učiniti nešto što će ljudima omogućiti pristup obrazovanju, kazao je.

 – U 2021. godini svi bi trebali imati mogućnost visokog obrazovanja, ostaju još decenije posla – ali ja posvećujem svoje vrijeme tome, poručio je osnivač.