Kako su učenici doživjeli online godinu: U školi čak i kazaljke na satu postanu zanimljive

Nedostatak interakcije sa drugima često može dovesti do problema s mentalnim zdravljem.


Foto: Envato
Foto: Envato

Pandemija koronavirusa je uzela svoj danak u skoro svim dijelovima društva. Širom svijeta pa tako i u BiH zatvorene su škole i fakulteti, a nastava je nastavljena, ali sa jednom razlikom – od kuće i pred monitorom.

Razvojem tehnologije mladi su se svakako udaljili jedni od drugih i prenijeli svoja prijateljstva na razne društvene mreže. Život jednog učenika je usko vezan za školu i školske aktivnosti. Nakon mjeseci izolacije i bez svakodnevnih susreta sa svojim vršnjacima, učenici nedovoljno ili nikako uspijavaju da se socijalizuju.

Uz to, nedostatak interakcije sa drugima često može dovesti do problema s mentalnim zdravljem kao što su povećani stres, tjeskoba i negativne misli. S druge strane, stručnjaci kažu da virtuelna, umjesto prava, učionica može izazvati gubitak osjećaja pritiska. To je loša stvar u smislu da uzrokuje da učenici neće da uče jer nema nikoga da ih tjera na to.

Stalno “stajanje nad glavom“ profesora je možda mnogima nepoželjno ali je veoma učinkovita metoda za poboljšanje pažnje učenika.

 – Moje iskustvo sa online učenjem nije baš dobro. Sviđa mi se samo što se ne moram svaki dan buditi u 6 sati. Kada sam prisutna u učionici, fokusiram se samo na svoje zadatke, ali sa online učenjem pažnju odvlače i najobičnije kućanske stvari i to me odbija. Čak i kazaljke na satu postanu zanimljive. U budućnosti ne bih željela učiti putem interneta jer mi je teško usredotočiti se samo na svoj rad, navodi učenica 4. razreda dobrinjske gimnazije u Sarajevu.

Uspješna nastava unutar učionice ne znači nužno da će biti takva i virtuelno. Ako profesori nisu dovoljno obučeni za taj novi način dostavljanja znanja, online učenje će biti neuspješno.

Oni moraju biti u mogućnosti da na neki način nadoknade nedostatak fizičkog prisustva tako što će stvoriti takvo okruženje u kojem će se svi osjećati ugodno sudjelujući u nastavi i da znaju da je njihov profesor tu za njih za sve što im treba.

Učenicima su otvoreni mnogobrojni načini prepisivanja, bilo da se radi o domaćoj zadaći koju im urade roditelji ili testovima provjere znanja. Tu su i googlanje i čitanje gradiva s mobitela dok usmeno odgovaraju. U konačnici imamo itekako nerealno bodovanje i nezaslužene ocjene koje dobiju.

Jedna od većih posljedica prelaska na online platformu za učenje je fokus na teoriju umjesto prakse. To posebno važi za učenike maturante stručnih zanimanja i prirodnih nauka. Nije isto onima koji pohađaju npr. zubotehničku školu u kojoj na praksi rade svojim rukama i izrađuju zubne proteze i gimanzijalcima kojima su svi predmeti teorijski, piše Klix.

 – Volim što sam u školi a istovremeno i u udobnosti svoga doma. Međutim, radije bih bio fizički prisutan u učionici jer imam priliku postavljati pitanja kada je to potrebno, a po mom mišljenju to je mnogo učinkovitije od virtuelne nastave. Mislim da sada nisam dovoljno pripremljen za stomatološki fakultet zbog neobavljanja prakse cijelu školsku godinu. Zbog mjera opreza, ceremonije mature su također otkazane. Žao nam je što nećemo biti u prilici reći posljednje zbogom srednjoškolskim danima, ispričao je maturant Zubotehničke škole u Sarajevu.