Bliži se kraj školske godine, no postavlja se pitanje kakva su znanja učenici usvojili s obzirom na to da se nastava odvija u specifičnim uvjetima pandemije.
Podaci Udruge roditelja Naša djeca govore o sve većoj potrebi za dodatnim instrukcijama zbog nemogućnosti odvijanja dopunske nastave u školama, piše Crna-hronika.
Matematika i strani jezici predmeti su iz kojih se najčešće traže dodatne instrukcije. No, u uvjetima pandemije instrukcije se traže i iz drugih predmeta.
– I ranije je postojao taj problem i Udruga roditelja Naša djeca 2014. je to identifcirala tako. Tada smo kao uzroke navodili nepostojanje zakona o udžbenicima te neprilagođene nastavne planove i programe, a u uvjetima pandemije stanje se znatno pogoršava, kaže Mirjana Laganin, glasnogovornica Udruge roditelja Naša djeca.
Skraćeni sati, podijeljeni razredi i online nastava, koja se u većini slučajeva svodi na poruke, doveli su do veće potrebe za dodatnim instrukcijama, koje, pak, zbog neodvijanja dopunske nastave roditelji plaćaju sami. Problema su svjesni i u sindikatima osnovnog obrazovanja.
Predsjednik Sindikata osnovnog obrazovanja HNK-a Omer Tipura podsjeća kako od devetog mjeseca djeca nemaju dopunske nastave.
– Stvar koja je sad izišla na površinu je da se vidi koliko je bitan taj sat dopunske nastave, koji je obvezan u školama. Toga nema ovu godinu, ističe Slavko Lauš, predsjednik Sindikata učitelja HNK-a, i dodaje kako nije do učitelja – oni bi to željeli.
Dodatni problem je, navodi, i sve manja aktivnost i zainteresiranost učenika, zbog čega je usvajanje gradiva predviđenog postojećim planovima i programima u uvjetima pandemije dodatno otežano. Kakve će posljedice ovakvo izvođenje nastave ostaviti na učenike i njihovo znanje, pokazat će vrijeme.